2009-07-10

3QBOX, peruk M465a


Min favoritperuk har börjat ge upp så jag sökte mig till 3QBOX på Ebay för en billig ersättare. Visst känns det lite skumt att handla från en säljare som har suspekt perfekta och varierande bilder på perukerna, även om de råkar vara av samma modellnummer men olika färger. Men eftersom Sara har handlat av dem tidigare och fått en fantastisk peruk så oroade jag mig inte särskilt mycket.

Jag bestämde mig för modell M465a. Lagom lång, lagom brun hårton, lagom lockig. Efter att jag hade betalat kom den fram på fem dagar. Mycket smidigt.

Där peruken är som mörkast på referensbilden, så mörk är peruken i verkligheten. Håret är mjukt, följsamt och glansigt som syntethår är men det går att fixa med puder. Det medföljer ett hårnät och jag lovar dig - utan hårnät skulle peruken glida runt som en isbit på marmorgolv. Åtminstone på mig som har silkigt hår.

 

Jag är nöjd förutom att hakarna till nackresåren gick sönder när jag skulle spänna åt peruken på första försöket. Sara intygar att samma sak hände henne. Man får vad man betalar för helt enkelt.




3QBOX wig, M465a. Verdict: fast shipping, nice and soft, darker than depicted and clasps in the neck broke first time I was securing them. You get what you pay for and for that price I am overall satisfied.

2 comments:

  1. i like the wig- and also your pendant!

    ReplyDelete
  2. Thanks! The pendant is this one, it's so cute when it opens up. ^^

    ReplyDelete