22 juni 2009

Krock.

Okej.
Imorse försvann jag i mina egna tankar, cyklandes till jobbet. När jag tittade upp undrade jag varför den röda bilen framför mig närmade sig i så hög fart. I nästa mikrosekund låg jag på marken. Billarmet tjöt. Jag hade åkt rakt in i baken på en parkerad bil. En man kom ut ur sitt hus och undrade hur det var med mig, hur det var med cykeln och han bad mig "ta det vackert". Jag oroade mig för laptopen.

Jag är oskadd, alla kroppsdelar sitter på plats och jag mår bra. Ingen huvudvärk eller nedsatt syn. Mooness skällde på mig för att jag inte hade hjälm och jag vet, jag vet, det är så dumt att cykla utan hjälm. Hellre platt hår än hjärnsubstans över asfalten. Jag vet.




I fell asleep while biking and crashed into a parked car. I am unharmed. I will start wearing a helmet though, a cracked skull is not okay.

15 kommentarer:

  1. HJÄLM. En Hello Kitty-hjälm? ^^

    SvaraRadera
  2. Ja, det vore ju onekligen tjusigt.

    SvaraRadera
  3. w00t!
    Nähä, nu får fröken ta hand om sig. Jag kan ju inte påta rullstol från Tokyo direkt. :P

    SvaraRadera
  4. Svälj stoltheten och skaffa hjälm nu. En självklarhet när man cyklar tycker jag.

    Åsa

    SvaraRadera
  5. Ja, Åsa, du har rätt. Hjälm ska det banne mig bli.

    SvaraRadera
  6. Jag har visserligen ingen Hello Kitty-hjälm men har alltid tyckt att jag ser rätt häftig ut när jag susar fram i min hjälm. Eller så börjar jag helt enkelt att bli gammal. ^^

    SvaraRadera
  7. Jag vill veta vilken hjälm du har så att jag kan skaffa en jag med!

    SvaraRadera
  8. ajaj. du får lägga av med dina egna tankar helt enkelt. de är farliga!

    SvaraRadera
  9. Ja precis, jag skyller ifrån allt på min hjärna.

    SvaraRadera
  10. Du säger att du klarade dig bra hur hade en hjälm hade hjälpt? Kanske bättre att vara fokuserad istället för att sitta och drömma nästa gång.

    SvaraRadera
  11. Jag förstår inte riktigt din fråga där eftersom den är lite konstigt formulerad. Jag antar att du undrar till vilken nytta en hjälm hade varit i just den här situationen. Hjälmen hade kunnat rädda mitt liv om jag hade haft riktig otur, till exempel om jag hade krockat med en bil i rörelse och landat på huvudet istället för mitt sidfläsk. Jag hade ju tur just i den här situationen men nästa gång kanske jag inte har det. Det är ju faktiskt väldigt dumt att cykla utan hjälm. Och ja, visst har du rätt, nästa gång ska jag vara utvilad, inte slutarbetad, inte tyngd av stress, ja, helt klart mer fokuserad.

    SvaraRadera
  12. Jag blir oftast dissad för att jag använder cykelhjälm. Men ska jag ge avkall på min egen säkerhet för att inte bli retad? Knappast

    SvaraRadera
  13. Förlåt" Hälsningar från Åsa

    SvaraRadera
  14. Jag tror inte att någon normal vuxen skulle reta en annan vuxen för att den har hjälm. Som sagt, säkerhet före snygghet.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin