10 juni 2009

Fiberwigmascaran.


Det här är mascaran från Japan som det snackas om att man får lösögonfranseffekt av. Jag hittade den vid kassan på Åhléns. Självklart testar jag.



Mascaran är lättarbetad och mjuk. Man ska tydligen måla i flera lager och låta torka en aning emellan varje lager. Jag målade fem lager, men lösögonfranseffekt? Nja. Lite spindelbensvarning tycker jag att det blir på mina fransar. Det släppte fibrer också som jag fick plocka bort och jag lovar att det hamnade något mikroskopiskt fiber i båda ögonen under dagen för jag satt och blinkade som en idiot och det vägrade sluta skava.

Jag brukar vanligtvis använda Lancômes Virtuôse. Fiberwig ger tjockare fransar, ligger i ungefär samma prisklass och är skönare att jobba med. Virtuôses förpackning är dock femtioelvatusen gånger snyggare än Fiberwigs.

4 kommentarer:

  1. För att få dessa riktigt feta och långa lösögonsfransar som blandar jag ut FW med annan mascara. Ett lager 2000 calorie mascara och sen två-tre lager FW. Resultatet är kanon, men det är bara synd att BARA fiberwig inte funkar...

    SvaraRadera
  2. Oh, jag skulle ha varnat dig, allt som är "fiber" i mascaror hamnar i ögonen och irriterar som fan! Prova YSL:s mascara, den är min och mammas favorit (och luktar tom. gott)!

    SvaraRadera
  3. Caro: Tack för tipset! Jag ska testa det. Jag tycker också att det är synd att FW inte funkar helt själv, speciellt eftersom de trycker så hårt på det i marknadsföringen. Jag undrar vad de som hyllat FW har haft för mascaror innan.

    Mooness: Varför läste du inte mina tankar och varnade mig?! YSL:s mascara alltså? Snart kommer jag ha lika många mascaror som ögonskuggor.

    SvaraRadera
  4. Jag ska skärpa mig på tankeläsarfronten! Du har FANTASTISKA ögon för övrigt!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin