06 maj 2009

TokyoStop.

Efter jobbet gick jag till TokyoStop. Sju ton kläder, fatta att det har kliat i fingrarna på mig sedan nyöppnandet. Självklart var jag också nyfiken på om min väninnas rapport stämde överens med verkligheten.

Alla pryttlar från förr är som bortblåsta. Nu är TokyoStop helt och fullt fokuserade på kläder. Knappt en månad efter nyöppnandet hälsar butiksbiträdet Johannes (omg, so cute) att han fortfarande inte packat upp alla paket.
Jag blev positivt överraskad av de låga priserna, inte ett plagg över 300 kronor. Jag kollade visserligen bara på tjejkläderna. Jag bläddrade lite snabbt bland killkläderna och önskade att jag a) hade varit kille eller b) hade haft en manlig vän att skämma bort. Jag önskade att jag hade barn i min omedelbara närhet när jag såg barnkläderna som fanns men den dumma idén försvann lika fort som den kom, tack och lov.

I innerrummet fanns ett badkar fyllt med kläder som såldes per kilo. Av någon anledning var det övervägande byxor. Johannes påpekade att det kommer ytterligare två badkar med kiloprissatta kläder inom en snar framtid.

Personligen ser jag mest fram emot utökandet av accessoarer och väskor, om det nu finns något sådant bland allt det ouppackade. En del väskor fanns redan på plats och snålvattnet rann speciellt mycket över den kitschsnygga lamévolanghistorien på bilden. Jag tog en zebraklänning i velour med mig hem. Nästa gång blir det en av de fantastiska romantiska blusarna.

Vad du kan förvänta dig:
- priser från 100-lappen och uppåt
- överdelar i överflöd
- massor av jeans
- mer killkläder än tjejkläder

Vad du inte ska förvänta dig:
- knasroliga subkulturkläder à la Fruits-böckerna/Kera-tidningen
- så mycket plagg att det svämmar över (än så länge)
- stereotypiskt j-popkulturkrimskrams

2 kommentarer:

  1. b) hade haft en manlig vän att skämma bort.

    Vafan :(

    SvaraRadera
  2. Du har ju Madde! Jag ska ge henne adressen. ;)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin