09 maj 2009

Samtal med min faster.

Faster: Kan vi låna din dator imorgon? Vårt internet funkar inte som det ska.
Jag: Öh, ja, visst.
F: Vi lovar att inte titta på dina saker.
J: Bra, då behöver jag inte gömma min porr.
F: Men vi får tanka torrents?

***

F: Vi var i Kungsträdgården på Körsbärsblommans dag. Adrienne fick en origamigås och så var dina kompisar med och visade upp sig. Sådana där lolitor. Men de var mycket yngre än du.
J: Jo, de flesta är yngre. Jag är ju relativt gammal.
F: En mormor-lolita!

***

J: Rösta nu den 7 juni.
Fasters man: Jag ska rösta på Piratpartiet.
F: Jag ska rösta på Margot Wallström.
J: Piratpartiet? Verkligen? Är inte det för klyschigt för dig?
Fm: Jag ska visst rösta på Piratpartiet, på pin kiv!
F: ... pin tji menar du.
J: Va? Nä, det heter ju pin kiv.
Fm: Ja, det heter pin kiv.
F: Det är bara piratpartister som säger pin kiv.

3 kommentarer:

  1. HAHA! vår alldeles egen mysiga mormor-lolita <3

    SvaraRadera
  2. Jag tar på mig rollen på fullt allvar. Förstående. Vis. Nickande.

    SvaraRadera
  3. Insider: Tjuvlyssnat edition

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin