14 april 2009

På byn.

I Urshult har portarna kodlås som inte används.
I Urshult har lägenhetsdörrarna bara ett lås.
I Urshult dansar man på bordet till ABBA och Dio. På samma fest.
I Urshult vet alla allt om varandra.

I Ryd är det revy.
I Ryd försöker pensionärerna pruta på garderobsavgiften.
I Ryd finns en hajsten.
I Ryd konstaterar en ung kvinna och hennes två yngre bröder att det minsann inte är alla som har sett sin mor skaka rumpa i vita tantunderkläder mot en vägg.

I Tingsryd sitter ett par på en bänk en hel dag.
I Tingsryd ber a-lagarna artigt om lov att få röka i busshytten.
I Tingsryd finns mintgröna hus med mörkgröna knutar.
I Tingsryd kostar en Cola, en latte, en mjukglass i bägare och en räkmacka med för mycket majonnäs 56 kronor.

I Växjö är tåget försenat som vanligt.

I Kalmar är luften kallare än på andra ställen.

5 kommentarer:

  1. wow, mitt i smeten alltså. Du spär på mina fördomar som dryg stockholmare!

    SvaraRadera
  2. I Ryd har de även en helt egen sheriff

    SvaraRadera
  3. Leslie: Såja, det finns mycket att säga om Stockholm också.

    Dan: Nej, vad roligt! Tack för länken!

    SvaraRadera
  4. Ja, alldeles för mycket majonäs på räkmackorna(Örk!).Chokladbollarna däremot är grymma! Men nu blir jag lite nyfiken, jag bor i Tingsryd och kan för mitt liv inte komma på vilket hus du menar! Vart ligger det? :D

    SvaraRadera
  5. Tja, det där var ju första gången någonsin som jag var i Tingsryd så jag kan inte beskriva var det ligger heller. ^^;

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin