21 april 2009

I min drömvärld är allt perfekt.

Jag drömmer återkommande drömmar. De är som följetonger, miniserier som sträcker sig över några dagar, veckor eller månader.

Ett helt sommarlov drömde jag att jag var på sommarskola. Jag lekte, badade, åkte vattenskoter. Sista natten sa jag adjö till alla sommarskolevänner lagom till dess att väckarklockan ringde.

Skolan har jag inte gått i på länge. Förutom den gången jag kom tillbaka till skolan (i drömmarna) för att göra en teateruppsättning (i drömmarna) som jag slet mitt hår över för att barnen var oregerliga och jag varken hade pedagogiska eller sympatiska förmågor (i viss mån verkligt). I mina drömmar har jag inte bara jobb. Jag har också vänner, stammishak, fritidssysselsättningar - allt.

Jag tar tillochmed tag i konsekvenserna av beslut jag tagit i tidigare drömmar.
Det har varit ett långt och utdraget beslut om jag skulle sälja vindsvåningen eller inte men här om natten flyttade jag äntligen in i min nya lägenhet. Den ligger mer centralt än tidigare så att jag slipper åka så mycket tunnelbana.
Några vänner beslutade sig för att ha förlovningsfest som jag tagit på mig att ordna. Efter strul med champagne, strul med cateringfirman och bara allmänt strul blev det en lyckad tillställning.
Jag tog också modet till mig att kyssa den där tjejen jag haft någonting på gång med sedan ett par veckor tillbaka. Jag tror att vi är tillsammans nu? Kanske? Relationer är lika svåra i drömmar som i verkligheten.

5 kommentarer:

  1. Wow! Vad häftigt! Själv har jag bara gått ifrån att sitta i en bil som skenar rakt fram och bara kunna vrida på ratten till att helt kunna köra bilen, växla, gasa, hela paketet. Har dock inte körkort "i verkligheten" :) Har förresten läst någonstans att när man drömmer om bilar är chauffören den som styr ens liv in real life. Betyder det att jag har fått ordning på mitt liv nu då? Haha...

    SvaraRadera
  2. Jag har inte heller körkort men jag är väldigt duktig på att köra bil i drömmarna. Det är ganska vanligt att jag tröttnar, kliver ur bilen och tar bussen istället. Vad betyder det då, att jag flyr från livet? :P

    SvaraRadera
  3. Antingen det, eller att du har den ultimata kontrollen? :D

    SvaraRadera
  4. Oooh, den ultimata kontrollen, jag gillar det! Den formuleringen köper vi. ;D

    SvaraRadera
  5. Oooh, den ultimata kontrollen, jag gillar det! Den formuleringen köper vi. ;D

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin