11 mars 2009

Sofi flyttar till Japan - hennes tavla flyttar till mig.

7 kommentarer:

  1. Åh! John Bauer! Älskar den här bilden!

    Hade den som barn...hette den flicka vid sjö eller ngt sådant simpelt? Eller blandar jag ihop den med ngt annat?

    SvaraRadera
  2. Ååh tuvstarr, jag som tillochmed kollade om det fanns några sådana på tradera idag. Stora alltså.
    Pga min moder så identifierar jag mig med tuvstarr, och jag älskar bilden. En dag ska den pryda även min lägenhet.

    SvaraRadera
  3. Madde: Den heter Prinsessan Tuvstarr. Jag vet inte vilken du tänker på men jag blir nyfiken!

    Sara: Jag hade bara rena turen att se den hemma hos Sofi och säga PAX innan hon slängde den. Och ja, en vacker dag hänger en liknande på din vägg också.

    SvaraRadera
  4. Madde - jag hade fel. Målningens korrekta namn är "Ännu sitter Tuvstarr kvar och ser ner i vattnet".

    SvaraRadera
  5. Åh, John Bauer...min favorit konstnär of all times. Jag samlar lite smått på böcker med John Bauer bilder i...hade sjuk tur en gång och hittade en bok som gavs ut en månad efter hans död...typ1918 har jag för mig...hemma hos min pojkväns föräldrar, dom hade bara fått med den på en auktion när de bjöd på en låda serietidningar...så jag fick den i present. Så nice!

    SvaraRadera
  6. Omfg, jag måste få bläddra i den någon gång. *_*

    SvaraRadera
  7. Åh, John Bauer...min favorit konstnär of all times. Jag samlar lite smått på böcker med John Bauer bilder i...hade sjuk tur en gång och hittade en bok som gavs ut en månad efter hans död...typ1918 har jag för mig...hemma hos min pojkväns föräldrar, dom hade bara fått med den på en auktion när de bjöd på en låda serietidningar...så jag fick den i present. Så nice!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin