17 mars 2009

Gnöööh.

Det blev ingen start i backe idag heller. :(
Men jag fick massa beröm för att jag kopplar, växlar och tittar i speglarna fint. Jättefint. Jag håller mig borta från trottoarkanter nu också.

Imorgon åker jag till Köpenhamn över dagen. Det blir varken shopping eller sightseeing för jag har 20 min på mig från tåget till seminariet och sedan en timma från seminariet till tåget.
Sist jag var i Köpenhamn var jag fyra år. Jag minns att det var mycket kullerstenar, att vi åt röd varmkorv, att jag inte fick My Little Ponyn Applejack men jag fick en mjukistiger på färjan för att jag skulle sluta gråta. Jag minns också att mamma skulle ta en bild på färjan på vägen hem när jag stod på en bänk och med den danska horisonten i bakgrunden. Jag stod "fint" och precis innan mamma knäppte av knyckte jag till med höften och mungipan. Mamma blev skitförbannad för det var sista kortet på rullen, du vet, på den där tiden då kameror använde riktig film och framkallning tog två veckor. Mamma gillade att hämnas via omvänd psykologi så hon förstorade upp bilden i naturlig storlek och lät den hänga i vardagsrummet under hela min uppväxt. Traumastämpel.

4 kommentarer:

  1. Jag hade Applejack. Gud vad jag längtar tillbaka till den tiden.

    SvaraRadera
  2. En dag, en vacker dag, ska jag också äga Applejack.

    SvaraRadera
  3. Efter två år med körkort hatar jag fortfarande dessa j*vla backstarter. Särskilt i minuterlånga bilköer i rusningstid.

    För övrigt är det skrämmande hur bra mödrar är på att "psyka" en, tur att de gör det med hjärtat.

    SvaraRadera
  4. Jag hade Applejack. Gud vad jag längtar tillbaka till den tiden.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin