26 mars 2009

Året.

Frida: Är det bara jag som tänker mig året som en cirkel?
Jag: Det är för att vi är hjärntvättade av den där cirkelformade kalendern på lekis med illustrationer av Elsa Beskow.
Frida: Just det, där alla månader är som tårtbitar?
Zlata: Fast jag tänker mig året som en linje med alla månader utmärkta på linjen.
Frida: ... men hur ska året kunna börja om på nytt sen igen om det är en linje? Då dör man ju liksom när linjen är slut.
Zlata: Nej, året byts ju ut men linjen är fortfarande kvar.

3 kommentarer:

  1. Ses vi nåt under din vistelse?
    Vi har förfest med tillhörande utgång på lördag (imorn) om du och dina små vänner vill delta. Hemma hos mig i mitt förorts mansion.

    SvaraRadera
  2. Det är knappt så att jag hinner med att andas. Men vi är på vintagemässan typ från 11-tiden och framåt om du orkar dra dig dit.

    SvaraRadera
  3. Det är knappt så att jag hinner med att andas. Men vi är på vintagemässan typ från 11-tiden och framåt om du orkar dra dig dit.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin