09 februari 2009

Ödet är tillbaka från sin tropiska semesterkryssning.

Jag fick ett årshoroskop över 2009 av min brevkompis. Jag gillar att läsa horoskop för skojs skull. De är oftast allmängiltiga, typ "idag får du ett glatt möte" eller "se upp för oegentligheter". En liten nonsensklapp på axeln. Men det här horoskopet är, peppar peppar, ruskigt sant hittills.

Jag har planer på att göra saker under samma månader som tas upp i horoskopet.
Jag har träffat människor som kan liknas vid de som beskrivs i horoskopet.
Jag har funderat ett tag på olika känslor som ifrågasätts av horoskopet.

Självklart är jag skeptisk. Det kan ju vara något så enkelt som tillfälligheter eller rent önsketänkande. Vad det än är så går det fruktansvärt bra för mig nu. Jag översköljs av positiva strömningar. Förutom en enstaka grej som mest är sjukt jobbig men jag låter problemet ebba ut av sig självt istället för att tvingas bort.

Jag tar med mig horoskopets positiva ledord, jag ska plantera dem och låta dem gro. Enligt horoskopet ska det här hålla i sig i 10 år framöver.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin