04 februari 2009

Igår fick jag en sång.

Två av mina arbetskamrater höll i en skrivkurs och bad mig packa en väska som deras kursdeltagare sedan skulle skapa ett personporträtt kring. Igår fick jag träffa dem och svara på deras frågor om sakerna i väskan. I kursdeltagarnas tankar var jag bland annat en medelålders dragqueen, en tolvåring som rymt hemifrån, en mördare, en polis och så vidare. Men det finaste var nog sången som en kursdeltagare skrev och spelade upp med akustisk gitarr. I sången var jag blond, Hello Kitty-fanatiker, gick första året på högskolan, knarkade Ibumetin och kände mig utanför. Jag hoppas att han skickar hela låttexten via mail sedan.

Om 1½ timme åker jag till Fredrikstad i Norge och går på Mediehusseminariet. Först var det tänkt att jag skulle skippa det för att jag får åka till Aten men chefen fick förhinder och jag får åka ändå! Jag är helt psyched och ser mest fram emot att lyssna på Paul Bradshaws föreläsning "21st Century Newsroom".

Jag kommer hem på fredag kväll. ♥

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin