25 februari 2009

Cheetara, jag och alla andra superhjältinnor.

När jag var liten älskade jag Thundercats, näst efter He-Man och She-Ra. Jag var totalkär i Cheetara, snygga coola supersnabba gepardtjejen. Min dagmammekompis Fredrik var också kär i Cheetara och vi bråkade väldigt ofta om vem som skulle gifta sig med henne. Min dagmamma fick till slut nog och skrek; "Flickor kan inte gifta sig med flickor så sluta bråka, Maria!" Jag grät och vägrade äta mellanmål.



***

Intressanta artiklar som jag fått av Mooness och Catta:

Supertjejer tar över - Pernilla Ahlsén, DN.se

Den typiska svenska seriekvinnan är snarare en antihjälte med ett trist jobb, misslyckade relationer och en ovana att spy på gatan när hon kommer ut från krogen.

http://dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/supertjejer-tar-over-1.807110

The new Batwoman
Now Batwoman is making a comeback, replacing Batman - who is missing, presumed dead - in the popular DC Comics series. And this time around the superheroine's alter ego, Kathy Kane, is a red-headed lesbian...

http://www.sexoteric.com/blog/index.php/__show_article/_a000018-004867.htm
http://www.news.com.au/story/0,23599,25048288-13762,00.html

***

Stöd din favorithjältinna, klä dig i hennes avbild. Typ t-shirts menar jag då, men harnesk av alla de slag är också välkomna. Två år gammal bild på mig, huhu, tur att man förändras...



Vill du vara diskret med dina sympatier har Topshop en del tjejboxers i olika modeller.
Förresten letar jag fortfarande efter Cheetara-merch. Någon som har tips?

5 kommentarer:

  1. OMG, JAG SKA KÖPA ALLA TROSORNA FRÅN TOP SHOP!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Ha ha!

    Hej! Jag känner inte dig alls, och såg din blogg via DN-artikeln. Men en tjej som avgudar Cheetara och klär sig i She-Ra t-shirts är automatiskt en vän till mig!

    Fortsätt stå upp för bra kultur!

    ;)

    Ha en bra dag!

    /Billy

    SvaraRadera
  3. Mooness: Do eeet!!!

    Billy: Tack! Men jag skippar nog seriestrumpbyxorna till nästa gång.

    SvaraRadera
  4. She- Ra är det enda rätta. Såg häromveckan att si-fi-bokhandeln har dvd-boxar. Herregud vad farligt och konstigt det blev.

    För övrigt vill jag ha din t-tröja, tröttnat? Sälja i din planerade enorma utrensning? ;)

    SvaraRadera
  5. Lizzza: Enorm utrensning blir det men här säljs inte She-Ra. Hon är ovärderlig.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin