13 januari 2009

Näcken, ska vi fika?

Jag känner mig fortfarande laggad efter gårdagens fika i stan. Inte av semlan, den var fab, utan av alla hysteriska rea-skyltar. SJUTTIOFEM PROCENT KÖP NU BETALA SEN MED DIN FÖRSTFÖDDE. Självklart blir jag frestad, helt plötsligt är allting jättebilligt, tjugo, femtio, sjuttiofem kronor bara, BARA och självklart faller jag för frestelsen, ett halsband jag klämt på i ett halvår för bara trettio kronor istället för hundranitton kronor, vilket kap, det är mitt! Så kommer jag hem och hänger halsbandet bland alla andra halsband som snällt väntar på att få användas.

Då drabbas jag av en tyngd istället. Den här laggen. Jag vill inte ha något. Jag vill bara bli av med tvånget att ha kläder och saker. Inget personifierat tvång utan det där socialt accepterade och på något vis självklara tvånget att du måste ha kläder, du måste ha prylar, du måste ha nytt, hela tiden nytt, inget ska sparas för det är inte värt, det är lika bra att köpa nytt.

Då vill jag bara vara naken och fri från materiella bojor. Förutom kanske en fiol och en lagerkrans.

2 kommentarer:

  1. Haha laggad! På tal om, klockrent inlägg om WoW för ett tag sen. Så jävla sant. Åh, vi är sämst btw, vi har inte fikat. Och nu har jag tusen saker att prata om, eller, iaf en stor sak :s Exploderar snart i beslutsångest. Blir nog svårt för mig att hinna ses i veckan men kanske fika till helgen iaf? NEEED!

    SvaraRadera
  2. VI ÄR SÄMST men jag är lite bättre för jag har messat dig. Definitivt i helgen, inga ursäkter!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin