11 januari 2009

Jag erkänner.

Jag har varit dålig på att blogga och det beror inte bara på juläventyr, Stockholm och sjukdom. Det beror också på att jag har återaktiverat mitt World of Warcraft-konto.

Under min värsta period sov jag fyra timmar per natt. Raidade till sent, gick upp tidigt, var zombieliknande och tänkte bara på epics. Jag gick till skolan men tvingade mig själv att handla för att jag behövde något enkelt att äta framför datorn eftersom riktig matlagning tog tid från mitt spelande. Jag gjorde som Björn Gustafsson, kissade och sket snabbare av samma anledning. Jag duschade inte om jag inte behövde gå ut och träffa folk men det gjorde jag sällan om aldrig utanför skolan.

Så nu har jag börjat igen. Jag hoppades på att det skulle vara tråkigt men det är det inte. Det är skitroligt. Och skitfarligt. Därför har jag tre enkla regler:

- Läggdags senast vid midnatt om det är kväll mot arbetsdag.
- Inga raids.
- IRL före WoW.

Punkt slut.

På tal om IRL! Om trekvart ska jag gå och titta på lägenheter. En av lägenheterna har jag kärat ner mig i totalt bara för att den har sneda skåpsluckor, typ 50-tal. Men den kostar också 60 000 kronor mer än de flesta andra lägenheterna i området. Möööh.

2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig vågat mig på att spela WoW just för att jag vet att det skulle ta över hela mitt liv. Jag skulle spela tjugo timmar om dygnet och sen motivera det för mig själv genom att tänka att jag måste "tjäna in" månadsavgiften.

    Men det verkar ju sjukt roligt. Jag älskar rpg.

    SvaraRadera
  2. Månadsavgiften störde mig också i början, typ "tänk om jag inte spelar nog". Men det är bara biobiljetter och en take away-kaffe som är billigare än WoW:s månadsavgift nuförtiden så i den jämförelsen är WoW ett billigt nöje. Och tro mig, fastnar man så fastnar man stenhårt. RPG-delen är valfri däremot men också väldigt, väldigt rolig.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin