23 januari 2009

I förarsätet.

Imorse tog jag min första körlektion. Jag var skitduktig. Speciellt på att köra om fel sida av vägen och på trottoarkanten, ja, nästan ända ut på gräsmattan. Det var jag skitduktig på att göra, kanske världsbäst.

Femtiofem minuter flyger förbi snabbare än jag hinner säga högerregeln. Så var det det här med körkortsteori, böcker, skyltar, åååh, vem sa att det var lätt att lära sig köra bil?

Pinsamt nog trodde jag att lönen skulle komma idag så jag kunde inte betala lektionen och anmälningsavgiften. Jag betalar nästa vecka när jag har två lektioner inbokade. Bara att glömma insättningar till sparkontot under den närmsta tiden.

4 kommentarer:

  1. åh, jag vill också ta körkort! avis...

    SvaraRadera
  2. Ja jösses, har min egen tid på körskolan färskt i minne, var en ibland ganska plågsam tid. Började exakt i samma stil som dig. Gick dock bra till slut efter mycket blod, svett och tårar. Är verkligen värt det, jag lovar.
    Lycka till framöver, håller tummarna för dig!

    SvaraRadera
  3. Brukar gilla lektioner i allmänhet, men mina körlektioner är jag verkligen glad att jag slipper. Ett tips, om den lärare inte redan gör det, be den att skriva upp vad du ska öva på tills nästa gång, annars så glömmer man sånt.

    Hoppas det går bra för dig!

    SvaraRadera
  4. dorion: Inget att vara avundsjuk på, vem som helst kan börja ta körlektioner.

    Fröken Mia: Jag tröstar mig med det. Att jag knappast är den första som kört ut på gräsmattan. Och antagligen inte den värsta heller!

    Frida: Dessvärre har jag ingen att köra med utanför körskolan så det blir lite svårt att öva för mig. Och tack! Det måste gå bra, hur svårt kan det vara? Öh. :P

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin