04 januari 2009

Dumma lejon och dumma får, jajjemen.

Mooness ville prompt se Twilight eftersom Robert Pattinson också spelat Cedric Diggory i Harry Potter-filmerna. Jag ville prompt se Twilight eftersom det har varit så mycket snack om den (ja, jag tittar på dig, Bella).

För att kunna uppskatta Twilight borde du ha läst boken, vara 15 år eller ha en naiv bild av kärleken.
Jag uppfyllde inget av kraven så du kanske förstår vad jag tycker om filmen. Men naturen var otroligt vacker!

Bild lånad från virgodee.blogspot.com

14 kommentarer:

  1. Robert Pattinson, oh my!!! *fangirls*

    SvaraRadera
  2. *räcker ut tungan*

    Du tyckte inte ens att doktorn var het?? (I love him ^^)

    Jaa, som sagt vi har nog rätt olika smak gällande.. det mesta. Jag och en kompis ska gå och se den en sista gång uppe i Östersund innan den går ner.

    SvaraRadera
  3. Bella: Jag tyckte inte om doktorn av en väldigt enkel anledning: han är kusligt lik mitt ex.

    SvaraRadera
  4. Jag sa förut att jag skulle försöka vara objektiv när det gällde den här filmen trots att jag får höra så mycket skit om den från Daniel hela tiden...men jag måste faktiskt säga att när han faktiskt sa vad det var han hade emot Twilight så förstår jag varför han tycker så illa om den.

    Det är mycket möjligt att jag skulle kunna gilla första boken (och därmed filmen) eftersom jag gillar vampyr-historier....men de övriga verkar ha en helt sjuka och jag tror jag bara skulle bli förbannad om jag läste dom.

    Men, jag måste se filmen iaf...man måste ju fasiken se vad allt tjat om glittrande pöjkar handlar om ;P

    SvaraRadera
  5. å gud. jag såg filmen också för allt satans snack om den... två timmar av mitt liv helt bortkastade,

    SvaraRadera
  6. Robert Pattinson <3

    First and last celebrity crush!

    SvaraRadera
  7. Maria: Har du numret till dit ex? GE MIG NU!! ^^

    SvaraRadera
  8. Jeg liker heller ikke Twilight :/ men jeg har ikke lest boka eller sett filmen, bare lest plottet... virker så klisjéfyllt og klissete og WTF vampyrer?!

    SvaraRadera
  9. Naiv bild av kärlek räcker inte, I hated it D:

    SvaraRadera
  10. filmen var jättedålig faktiskt, boken är fantastisk.

    det där med naiv bild på kärlek stämmer inte :p

    den typen av kärlek hoppas jag alla får uppleva någon gång :) jag har gjort det iallafall :) jag har iallafall förstått det som att alla inte gör det, man ska inte nöja sig med mindre säger jag!

    SvaraRadera
  11. Yonaki: Se filmen så kan du bilda din egen uppfattning. Jag brukar tillhöra "boken är bättre än filmen"-sidan så jag kanske borde läsa böckerna. Risken finns ju att jag jämför med min favoritvampyrserie av Anne Rice men jag ska försöka bortse från den.

    Ylva: Två timmar av ditt liv som du aldrig får tillbaka? ;P

    Emma: Varsågod, han är all yours!

    Bella: Nej du, den vill du inte vara ihop med...

    Frida: Vampyrer är coola, säg inget annat! ;D Jag personligen bildar gärna min egna uppfattning efter att ha sett eller läst så se gärna filmen.

    Okage: Och du som är romantikern numero uno! XD

    Anonym: Ännu en röst för boken. Jag får väl läsa den då. Du och jag verkar ha olika uppfattning om vad kärlek är och hur kärlek manifesteras. Jag tycker att Edwards beteende är nära på stalkeraktigt. Edward anser att Bella behöver skydd så till den grad att hans beteende liknar besatthet och äganderätt. Bella i sin tur ger upp sina vänner och sårar folk som står henne närmast för att vara med Edward. Det är inte äkta kärlek, det är naivt och det är en förlegad syn på förhållanden. Att man vill behålla sin självständighet även om man är tillsammans med någon betyder definitivt inte att man nöjer sig med mindre.

    SvaraRadera
  12. jag tror vi pratar om varandra, jag pratar inte om deras relation till varandra, jag pratar om kärleken de har till varandra. stor skillnad ;)

    SvaraRadera
  13. Vi kanske pratar om varandra, men jag gör ingen skillnad. I mina ögon är det kärleken och känslorna som är grunden till deras relation och handlingar.

    SvaraRadera
  14. *fnissar* kort och koncis recension... vad min ursäkt är för att jag är tokig i såväl böckerna som filmen, det vet jag inte :p

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin