16 januari 2009

Den snararigarastare framtiden.

Nästa torsdag, eller nu på torsdag, jag har inte lärt mig vilket uttryck som är tydligast, ska jag prata med chefen om framtiden. Framtiden betyder allt som händer efter maj då min projektanställning går ut.

Jag hade ju tänkt göra så mycket innan jag började här. Till exempel åka till Japan ett år eller flytta till Thailand ett år eller något annat bekymmerslöst. Men jag trivs så himla bra. För första gången i mitt liv har jag ett jobb där jag inte vaknar upp om morgnarna och mår piss för att jag måste jobba. Varje dag är oförutsägbar och varje arbetsuppgift är skitkul. Om alla arbetande människor fick ha en tiondel så roligt som jag får ha det på mitt jobb skulle det inte finnas några arbetsmiljötvister.

Ok, jag överdriver lite.
Jag vill bara stanna. För att jag trivs.
Vi får se hur framtiden blir.

5 kommentarer:

  1. du er himla fin, om man får sei det. himla.

    SvaraRadera
  2. ..."på torsdag nästa vecka"?

    SvaraRadera
  3. hjartesmil: Tack!

    Mooness: Ja, fast då har folk trott att det är veckan efter den veckan som jag menar.

    SvaraRadera
  4. Nu på torsdag om det gäller torsdag samma vecka, nästa torsdag om det gäller veckan efter. Iofs, en sak jag lärt mig i butik är att man alltid bör anta att folk missförstår och att man alltid ska vara lite övertydligt. Exempel: "Nästa torsdag, alltså _inte_ nu i veckan" och "Nu på torsdag den här veckan".
    Ännu tydligare för folk som är lite trögare: "Nu på torsdag, den 22/1"

    SvaraRadera
  5. Nina: Det är ju det jag menar. Folk missförstår mig hela tiden. Jag får alltid förtydliga mig. Eller så kanske folk inte lyssnar?

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin