16 januari 2009

Charaben + LCHF = non compatible X_x

Jag har börjat gå på diet. Jag är inte tjock och jag har inga hälsoproblem men jag sitter alldeles för mycket vid datorn för att rättfärdiga en slapp kosthållning. Jag är definitivt inte 17 år längre heller så min kropp kräver annat underhåll än tidigare.

Jag har valt att testa LCHF som innebär att jag får äta allt jag tycker är gott, tvinga i mig lite grönsaker och förhoppningsvis få in en rutin med bättre matvanor. Det har bara gått fem dagar så jag har inte märkt av något speciellt ännu. Förutom att den där tunga, jobbiga matkomakänslan efter varje måltid är borta.

Självklart finns suget kvar. Självklart plågar jag mig själv genom att dregla efter mat som jag egentligen inte bör äta. Till exempel de här supertjusiga matlådorna lika sprängfyllda med fabulousness som kolhydrater. Ett stort no-no för mig alltså. De kallas charabens, en förkortning på character bento.

 




Pluspoäng till den som kan identifiera samtliga karaktärer!

Bilder © AnnaTheRed

7 kommentarer:

  1. Kalle och Hobbe, Big Daddy, Weighted Companion Cube + tårta, Totoro och Wall-E! Ge mig poäng nu :O

    SvaraRadera
  2. Så söta.. och Totoro.. Belal tycker om Totoro ^^

    SvaraRadera
  3. Boan: Kaching - helt rätt! All points are belong to you.

    SvaraRadera
  4. jag kände igen alla förutom Big Daddy :(

    SvaraRadera
  5. gud ja va helt stuck på companion cube och ba; wtf de är ju inget!

    SvaraRadera
  6. Totoro-matlåda?! Jag blir helt kär.

    Trevlig blogg, förresten.

    SvaraRadera
  7. Alltså, den med Big Daddy var ju helt fantastisk! Jag vill också ha!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin