11 december 2008

Vart tog vänligheten vägen?

Jag och Frida stressade till bussen imorse och missade den. Vid busshållplatsen stod en gammal bekant till mig. Jag frågade om han skulle ner till stan och det skulle han, men han skulle få skjuts ner. Vi insåg att vi skulle missa bussen till Stockholm. Hans kompis körde in bredvid oss.
- Kan inte vi få skjuts med er? undrade jag.
Det var inga nådiga blickar vi fick tillbaka. Som om vi hade bett om deras själar och förstfödda till middagsmat.
Men vi fick skjuts. Under iskall tystnad.

Vi hann med bussen.
Och nu vet du att om du står panikslagen och är på vippen att få hela din dag förstörd så ska du för det första inte förvänta dig att få hjälp och ber du själv om hjälp är du en jävla idiot.

5 kommentarer:

  1. människor upphör aldrig att förvåna. Miss u babe, ha kul åt mig också!

    SvaraRadera
  2. Usch usch, mänskligheten är en kallsint och egoistisk ras.
    Men ni kom iväg iaf ^^ Hoppas ni har roligt.

    SvaraRadera
  3. men...fy fan! vilka jävla idioter. vad arg jag blir. hur jävla snåla får man bli?

    SvaraRadera
  4. miri: Snålhet indeed, uppenbarligen är till och med medmänsklighet en bristvara i finanskristider.

    SvaraRadera
  5. Men gud! Vad upprörd jag blir, hur svårt är det att bjuda på en liten bilskjuts??? Men jag undrar lite vem denna bekanta är, men det skriver du kanske inte ut...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin