02 december 2008

Stunder då delar av min kropp somnat.

1.
Flera timmars WoW-spelande. Blir hungrig. Snurrar runt stolen mot köket och reser mig upp. På en millisekund ligger jag på golvet och kan inte röra mina ben för att de somnat från knäna och nedåt. Jag drar mig till köket med hjälp av armbågar och armar, sätter på pasta och drar mig tillbaka till stolen. Allt detta medan jag asflabbar och skriker om vart annat för att det är sjukt obehagligt när benen vaknar igen.

2.
Jag vaknar en morgon och kan varken känna eller röra på min arm. Självklart hade jag dagen innan hört en historia om ett fyllo som somnat på armen så pass länge att den slutade fungera och fick amputeras. Skräckkänslan sprider sig i kroppen. När jag förberett mig mentalt på ett liv utan vänsterarm pirrar kolsyrekänslan genom armen.

3.
- Jag kan hämta mer! säger jag, fulla, fulla jag och ska ta ett galant gasellkliv över sladdhärvan i vardagsrummet. Att mina fötter och vrister hade somnat förstod jag när laptop, högtalare och jag låg intrasslade och kraschlandade på golvet.

4 kommentarer:

  1. Vet du vad den där känslan som man får när benet håller på att vakna igen (och det liksom kryllrar och myllrar) heter på persiska? "Mormor"! XD

    SvaraRadera
  2. Oh jag känner igen mig i det här. Lyckades en gång somna på min arm så att den domnade, när jag sedan vaknade förstod jag inte att det var min egna arm och blev skräckslagen för att jag trodde nån okänd person låg där också.... :P

    SvaraRadera
  3. Mooness: Bra eller dåligt? XD

    Nina: Det minns jag att du har berättat! Det är nog en äckligare känsla att vakna upp med än tanken på att bli armlös.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin