30 december 2008

Maträtten som besegrade mig.


I söndags var jag hos Joachim och Catta, mina främsta feeders. Jag blev serverad Teh Hamburger: 220 gram renfärs med enbär (?) och lök, stekta champinjoner, grunkemojsås, västerbottenost, rårörda lingon, ruccola och rökt bacon med ugnsstekt potatis vid sidan om. Till efterrätt blev det vaniljglass med Rocky Road-fudge. Jag blev så mätt att jag inte kunde somna förrns ett på natten för att jag hade ont i magen.

Morgonen efter hade jag fortfarande lite ont i magen.
- Det är nog på grund av den där stora köttbiten, sa jag.
- Mmm, massa efterrätt som du proppat i dig också, det kan ju inte bero på den! sa faster.
- Du låter som en vegetarian! sa fasters man.
- Ni har närt en vegetarian vid er barm!!! skrek jag.

2 kommentarer:

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin