20 december 2008

Låtar till kvällens fest.

Chrull bjuder in till fest och vi gäster får bestämma låtlistan. Så generöst! Haken ligger i att låtarna ska vara enligt följande:

1. En låt du skäms för att du gillar.
2. En låt du verkligen, verkligen gillade när du var 14 år.
3. En låt som överraskar folk när de får veta att du gillar den.
4. En låt som är äldre än vad du är.
5. En låt din partner/någon du känner gillar och som du skäms för att den gillar.



Mina låtval:

1. All I want for Christmas is you - Mariah Carey (garva inte!)
2. Diggin' on you - TLC (... jag var FJORTON, ok?)
3. Tears dry on their own - Amy Winehouse (kanske inte alls en överraskning?)
4. My girl - The Temptations (ja?)
5. This is the life - Amy Macdonald (jag skäms inte egentligen, Frida, men jag tycker den är jobbig ;*)

Julmust är tydligen obligatoriskt också så det har jag med mig. Hörs imorgon!

4 kommentarer:

  1. Fy fan vilken bra idé! helt genialt :)

    för övrigt är jag inte jätteförtjust i this is the life, det är en av de tråkigaste låtarna på albumet ;)

    SvaraRadera
  2. Bara för att det här var en så sjukt bra idé bara måste jag svara ...

    1. En låt du skäms för att du gillar.
    Eloise - Arvingarna
    2. En låt du verkligen, verkligen gillade när du var 14 år.
    Maria Magdalena - Sandra
    3. En låt som överraskar folk när de får veta att du gillar den.
    Eloise - Arvingarna ... ^^´
    4. En låt som är äldre än vad du är.
    Help - Beatles
    5. En låt din partner/någon du känner gillar och som du skäms för att den gillar.
    Vad som helst från Eurovision Song Contest...

    Tack för tipset .. kommer garanterat att appliceras på nån fest framöver! =D

    SvaraRadera
  3. Jag kunde inte heller låta bli! *tihii*

    1. En låt du skäms för att du gillar.
    Without You - Mariah Carey (*host*)
    2. En låt du verkligen, verkligen gillade när du var 14 år.
    Come Undone - Duran Duran
    3. En låt som överraskar folk när de får veta att du gillar den.
    Hero - Charlotte Perelli
    4. En låt som är äldre än vad du är.
    Hotel California - Eagles
    5. En låt din partner/någon du känner gillar och som du skäms för att den gillar.
    Bee Gees, behöver jag säga mer!?!? *himlar med ögonen*

    SvaraRadera
  4. Frida: Det var typ den enda låten jag kunde komma på! x_X

    Joa: Men Eloise var ju ett schlagerbidrag från början. Och den är bra! :D

    Catta: HAHA, BEEGEES! Skäggiga män i utsvängda brallor, kan det bli bättre?

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin