27 december 2008

Julens elefanter.

Vid matbordet under diskussionen om olika resmål.
Styvfarfar: Till södra Thailand vill man ju inte åka. Där finns det ju muslimer!
Jag: Ja, vet du vad, såna där muslimer, kan du TÄNKA DIG.


Någon har köpt en get till välgörande ändamål. På kortet finns en tecknad glad, afrikansk familj som är överlycklig över att ha fått getter.
Jag:
Titta så glad negerpojken är för sin lilla get. Så snälla vi har varit nu i väst så att vi kan tysta vårt dåliga samvete!
(tystnad)
Fasters man: ... man får inte säga neger.

1 kommentar:

  1. Jag kunde inte låta bli att tänka på den här scenen;

    "Charlotte: ...you shouldn't be talking like that at all, Samantha, it's rude and politically incorrect.

    Carrie: Sweetie, a reminder: Samantha is rude and politically incorrect.

    Miranda: She's an equal opportunity offender."

    With love!!!!! *smoochie*

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin