18 december 2008

Julen och nyåret i Stockholm.

Jag hoppas att bussen har både nätspänning och trådlöst internet imorgon så att de där sex timmarna flyger förbi. Jag är i Stockholm över jul och nyår och åker hem igen den 6 januari. Än så länge ser mitt schema ut såhär:

Söndag 21/12: Julgodisbak med Mooness. Antagligen lite köttbullerullande också.
Måndag 22/12: Hänga med Nina - och BARA Nina, du får inte komma Jimmy!
Tisdag 23/12: Julaftonsvaka på kvällen med familjen. Vanligtvis tittar vi på Bingolotto, tjuter av avundsjuka över att bara pensionärer vinner de bra priserna och tjuter av glädje när jag vinner en hundring.
Onsdag 24/12: Julafton med familjen. Snälla tomten, ge mig vad jag önskat nu när jag äntligen ansträngt mig att skriva en ordentlig önskelista för första gången på sex år.
Torsdag 25/12: Julaftonsbakis med familjen och förhoppningsvis de nya Wii-spelen.
Fredag 26/12: Annandagsbufféhäng med Antons stora tjocka släkt. Jag ser fram emot att få någon gratis hushållsmaskin att ta med hem. Det brukar alltid vara allmän utdelning på våffeljärn/brödrost/elvisp/liknande från Antons mosters man.
Onsdag 31/12: Traditionellt nyårsaftonsfirande med knytis hos Marija och Jonathan. Äkta galafest, alltid årets storsuccé.
Torsdag 1/1: Traditionellt nyårsaftonsbakis med tv-spel och knytisrester hos Marija och Jonathan. I år tar jag med mig pyjamas så att jag kan mysa hela dagen.

Som du ser har jag flera luckor i kalendern fortfarande. Förutom att hänga med mina coola polare vill jag göra andra coola saker. Vad händer i min vackra hemstad, finns det några coola utställningar att se? Några coola partyn? Några coola butiker? Jag är öppen för förslag!

Vad du ska göra över jul och nyår?

5 kommentarer:

  1. kanske klämma in något litet besök hos oss?
    Frun min är iofs grymt upptagen med plugg, men ... middagssällskap nån kväll kanske är att tänka på? ^^

    SvaraRadera
  2. Ja självklart ska vi träffas! Vad ska jag annars göra med er julklapp? ;)

    SvaraRadera
  3. LÄTT att det blir köttbullerullning! Och köttbulleprovsmakning! ^^

    SvaraRadera
  4. men men. jag flyttar dit 4e... men men, vill du göra nåt? typ... lära mig slang som jag aldrig lärt mig tidigare?

    SvaraRadera
  5. Liza: Det är bara att ringa!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin