04 november 2008

Sova.

Jag vill bara hem och sova. Höstväder är inte roligt, det är bara deprimerande och suger livslusten ur mig. Jag käkar frukt och grönsaker som en kanin och det hjälper inte.
Skitväder, skitårstid, skitskitskit.

Tillägg 15:54:
Ok, jag mår lite bättre. Jag har en latte och fem böcker i famnen. Böckerna låg i fikarummet till den som ville ha. Alldeles gratis, bara sådär!

Jag plockade:
"Stjärnor utan svindel", Lousie Boije af Gennäs
"Vattenmelonen", Marian Keyes
"Svarta lådan", Inger Edelfeldt
"Grottbjörnens folk" och "Hästarnas dal", Jean M Auel

Boknördar kommer tycka; "Vadfan, har du inte läst de där?!" Nä, det har jag faktiskt inte. Jag är plågsamt dålig på att läsa böcker. När jag gick i mellanstadet läste jag fem böcker i månaden, typ alla böcker i serien om de tre musketörerna. Nu läser jag nästan aldrig och blir det av att jag läser en bok blir det science fiction i stil med Philip K Dick eller semifantasyscifihummelbubbel av Jeff Noon. Aldrig, aldrig något ur det skönlitterära mainstreamutbudet. SKÄRPNING NU.

3 kommentarer:

  1. Åhh, gratis böcker är mycket bra!

    SvaraRadera
  2. Jag läste kopiösa mängder böcker när jag var yngre.

    Men högskolan förstörde min läslust. Först nu börjar den komma tillbaka lite.
    Så jag har inte heller läst nån av de där. XD

    SvaraRadera
  3. åh jean m auel minsann, högkvalitativ historisk tantporr!!
    jag blir alldeles nostalgisk!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin