16 oktober 2008

Saker jag glömt om England.

Små hus.
Kalla rum.
Dålig, nära på obefintlig, servicekänsla.
Kass mat.
STARBUCKS!!! <3
Primark, åh herregud, plånboken blöder.
Colan smakar som tjära smaksatt med sirap. Eller tvärtom.
Förkärleken till att ha mynt i alla möjliga valörer och kombinationer. Vad är grejen med att ha två pund och ett pund som varsitt mynt?

***

På väg ner till Kastrup imorse knyckte tåget till och jag tappade kaffet över min hand. SKITONT!!! Jag höll på att hamna bredvid ett par supande ryssar (vodka kl 7 på morgonen?!) som kallade mig madame men de blev distraherade av kaffevagnen och lämnade mig ifred.

Jag blir alltid lika förvirrad på flygplatser, stirrar mig blind på skyltar och pilar och rulltrappor men jag hittade till rätt flyg och buss. Hotellrummet har ett fönster men rullgardinen går inte att dra upp. Ventilationen är på full fläkt så jag kommer sova med kofta och knästrumpor inatt.

Resan har gått bra, jag lever, som du märker.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin