2008-10-29

Mardrömmar.

När jag var liten drömde jag mardrömmar om spöken, spindlar och trapphus som jag gick vilse i. Häromnatten drömde jag att de RHS (rocking horse shoes) som jag bytt till mig var av märket Montreal istället för Lolita Lola. Jag blev riktigt upprörd när jag vaknade så jag slängde mig på MSN och frågade tjejen jag bytt skor med om hennes RHS verkligen var från Lolita Lola. För tredje gången. Och det var de.


Montreal gör RHS i syntetmaterial med hård skumgummisula (till vänster). Lolita Lola gör RHS i läder med träsula. Montreals RHS har inte heller lika hög platåsula som Lolita Lolas. Mina RHS var från Lolita Lola och jag skulle aldrig ha gått med på att byta mina mot Montreals. Nördigt nog?

Jag har lovat mig själv en handväska från Vivienne Westwood när jag fyller 30 år. Jag kanske unnar mig själv ett par äkta RHS också när jag ändå är igång.

Bilder © LingLam@Ebay, Joana Barbara

No comments:

Post a Comment