08 oktober 2008

För att det är onsdag.

Du vet att du måste byta kajal när kajalen rinner ner under ögonen efter ett par timmar så att du ser ut som en nykläckt zombie. INTE okej när en av lokaltidningarna kommer och fotar. VARFÖR tittade jag mig inte en extra gång i spegeln? Fotografen var lagom stressdryg och ville inte heller visa bilderna för att han skulle iväg. Jag får helt enkelt lita på att någon bild blev fab.

På jobbet idag fick jag något vettigt att göra; plugga in alla kontrakt, mailkonversationer och avtal angående hemsidan och utrymmet som hör till. Det visar sig att även de enklaste saker, som till exempel att byta sidhuvud, är förlagt på företaget som hyr ut hotellutrymmet för sajten. Det blir förstås en senare fråga om huruvida sådana arbetsuppgifter kommer ligga på mig eller inte. Som det ser ut nu kommer mitt jobb vara mycket mer jordnära än vad jag trodde från början. Jag vet inte om det är bra eller dåligt. Jag försöker njuta medan jag kan innan implementeringen av det nya hemsidesystemet sätter igång. DÅ kommer nog huvudvärken som ett brev på Posten.

Ja, förutom undantagen som bekräftar regeln. För drygt en månad sedan köpte jag nya klänningar - som fortfarande inte har kommit! Den ena tjejen säger att hon skickat med det långsammaste fraktsättet som tar max sex veckor. Den andra tjejen hade fått tillbaka paketet, dröjt med att skicka tillbaka det och dessutom skitit i att kontakta mig för att hon "inte orkat sitta vid datorn". Tack för oron och bidraget till hjärtinfarkt.

På tal om hjärtinfarkt så skar jag mig i handen när jag diskade. Förutom det blödande såret på knogen kan jag dessutom ståta med en lös hudflik som går att flaxa med. Jag visste inte att köttet under huden är så ljust laxrosa? Jag har nu haft sönder alla höga ölglas i hushållet. Det betyder att jag har en anledning att köpa nya snygga matchande glas i set om sex.

Nej, jag har ingen outfitbild idag heller. Jag har ju skurit mig, jag är handlingsförlamad!!!

Nog med gnäll, det här är vad som varit bra idag:
x Fika med Cajsa och Lisa.
x Nyaste Macbook Pro som arbetsdator! Om ryktet stämmer, vill säga.
x Första japanskalektionen avklarad med glans.
x Trådlöst internet hemma. Hata sladdar!
x Heroes, säsong tre, HERREGUD JAG DÖR!!!

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin