07 oktober 2008

Ett par strån.

Vid fikat öste mina arbetskolleger ur sig deras ångest över grått hår. Hårfärgning, klippning, inpackningar, de gjorde allt de kunde för att förtränga deras grå hårstrån.

Jag upptäckte mina första gråa hår tidigare i månaden. Jag blev glad, jag blev faktiskt det. För mig har alltid riktigt coola seriefigurer, tv-spelskaraktärer och andra fiktiva personer haft helvitt hår eller vita inslag i håret. Extra coola var de karaktärer som hade silvrigt vitt hår. Sådant som gnistrade i solen.

Min mormor har sådant hår. Det skiftar från svart till grått till silver till vitt. Jag har alltid hoppats på att mitt hår blir lika tjockt, långt, starkt och silvrigt som min mormors. Jag har ett par strån iallafall. Vore det inte grymt om stråna kunde komma i samlad trupp så att jag får en silverslinga?

4 kommentarer:

  1. Jag fick mitt första gråa när jag var 18 och sommarjobbade som innesäljare (det fina ordet för telefonförsäljare) för tvättmedel ... Jag är stolt över de gråa hårstrån jag har idag, fast de är ifs mer vita än gråa. Det är så snyggt med vitt hår, jag hoppas verkligen att det är så jag kommer ha när jag är gammal.

    SvaraRadera
  2. Haha, lustigt. Min mormor har vitt hår och blev överlycklig en dag för några år sedan när hon hittade några svarta hårstrån ^^

    SvaraRadera
  3. Ha, ha jag färgade mig en fejkad vit slinga när jag var 20, jag tycker fortfrande det var det coolaste jag gjort i frisyrväg :P

    SvaraRadera
  4. Ha, ha jag färgade mig en fejkad vit slinga när jag var 20, jag tycker fortfrande det var det coolaste jag gjort i frisyrväg :P

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin