22 oktober 2008

Detta eviga velande.

Om jag hade tatuerat mig när jag var 16 hade jag haft en yinyang-symbol någonstans på kroppen. Varför?
Om jag hade tatuerat mig när jag var 18 hade jag haft en drake i nacken. Töntigt.
Om jag hade tatuerat mig när jag var 20 hade jag haft en blomma med en drake klängandes runt stjälken på min underarm. Fyfan.
Om jag hade tatuerat mig förra året hade jag haft flames med urklippta hjärtan under och på sidan av brösten. Aj-aj-aj-aj.

Om jag skulle tatuera mig idag hade jag valt det här motivet av en av mina favoritillustratörer. En flicka på varje underarm eller kanske en flicka på varsin sida om min ryggrad. Mitt hittills mognaste val av motiv och samtidigt - vågar jag? Om jag vågar, vilken tatuerare kan jag gå till som kommer förstå hur jag vill ha det?


Bild © Junko Mizuno/Fogmonkey

3 kommentarer:

  1. http://www.swahilibobs.com/

    ...?

    SvaraRadera
  2. Jag skulle antingen gå till Tomas på Swahili Bobs med det motivet eller till Henrik Gallon. Han jobbade på swahili förut men har bytt studio nu, har inte koll på vad den heter men jag har hans privat nummer ;)

    SvaraRadera
  3. Riktigt snyggt!

    lycka till det kommer nog bli hur fint som helst.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin