09 oktober 2008

Det spökar i mitt skrivbord.

Mitt skrivbord på kontoret är höj- och sänkbart med hjälp av en enkel knapptryckning. Bara det att jag råkade sänka för mycket och bordet vägrade höjas. Gamnacke är inte elegant så jag ringde vaktmästaren som sa att höjningen skulle funka igen om jag sänkte till max. Vilket det gjorde.

Tio minuter senare börjar skrivbordet höja sig av sig självt. Jag fick panik och tryckte på sänkning men så fort jag släppte sänkningsknappen höjdes det igen. När sladdarna till datorerna sträcktes allt mer drog jag ur sladden. När jag satte in sladden igen fungerade inga knappar alls. Vaktmästaren tyckte att det var ett fall för tillverkaren av skrivbordet.

Som alla yrkesutövande händiga människor är väl också min vaktmästare en sådan som tar all tid i världen på sig att ringa ett samtal. Till dess får jag stå på en pall för att nå upp till skrivbordet. Jag skulle ha dragit ur kontakten i ett lägre läge.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin