05 september 2008

Sprängs du? Jag sprängs.

Jag förstår att du är nyfiken. Du vill veta hur det går med det där jobberbjudandet. Du vill veta hur det går med jobberbjudandet från Uddevalla också. Du vill veta om det blir något Japan eller inte, om du ska förbereda en att-köpa-lista som du ska skicka med mig, om jag någonsin kommer tillbaka om jag åker. Du vill veta det framförallt så att du ska kunna planera en avskedsfest som får Stockholms innerstad att krackelera i asfalten.

Du... jag har inget svar.
Jag fick ett löneerbjudande från hemliga arbetsplatsen. Jag vet att jag är med bland de tio sista i Uddevalla. Jag fick visumbeskedet som jag ska skicka vidare till den japanska ambassaden i förmiddags. Jag tittar på mitt foto på visumbeskedet och jag väger mellan två världar. Vilken framtid vill jag ha?

Det är för mycket. Jag stänger av tankeverksamheten över helgen.
Löneförhandlingen fortsätter på måndag. Jag återkommer.

Blog Widget by LinkWithin