05 augusti 2008

Hej! (senast uppdaterad 17 dec 2009)

Min besöksstatistik säger att jag har i genomsnitt 500 sidvisningar varje dag. Därför härmar jag Ung Farbror (som härmat sin väninna Anneli) - jag vill veta vem du är som läser min blogg. Vad heter du, hur hittade du hit, vad gör du om dagarna och vad drömde du om när du var barn?

Jag kan börja!

Jag heter Maria, det visste du ju redan. Jag ledsnade på att blogga på Livejournal och började om här på Blogspot för att Nina sa att Blogspot var ett bra ställe. Om Nina säger att någonting är bra, ja då måste det vara bra. LJ-kontot har jag fortfarande kvar men det är inaktivt.

Jag arbetar som webbredaktör och pytsar ut texter, foton och bildspel hela dagarna. Det är mitt definitiva drömjobb. Förutom att jobbet ligger aningen för långt bort från Stockholm.

När jag var barn älskade jag Turtles så pass mycket att jag hoppades innerligt att jag var den sedan länge förlorade, hemliga medlemmen i deras gäng och att det var lika bra att jag var kvar i den riktiga världen för att inte äventyra deras hemliga gömställe i kloakerna. Ack, ack. Jag hade sjukt vild fantasi.




Welcome to my blog! Hope you enjoy your stay.
My name is Maria and I am currently working as a web editor.
I found my way here after growing tired of writing in my Livejournal.
When I was a child I was utterly convinced that I was a secret member of the Teenage Mutant Ninja Turtles. Yes, I loved them THAT much.

And now you - what's your name? How did you find your way here? What do you do at daytime? What did you dream about as a child?

74 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag heter Christian och hittade hit för att du antagligen på något sätt gav mig adressen hit. Eller så fick jag den av min fru. Vi känenr ju dig trots allt.
    Om dagarna jagar jag lolcats att skicka till dig, såklart: http://icanhascheezburger.files.wordpress.com/2008/08/funny-pictures-the-diversity-committee.jpg

    Blogger har jag för att jag bloggar om öl på Skumgardiner

    SvaraRadera
  2. Hej! Sofia heter jag och har följt din blogg ett bra tag nu (kan tyvärr inte komma på hur jag hittade hit). Pluggar till socionom i Umeå och fyller min fritid med att göra kreativa saker som handarbeta och måla samt spela wow.

    SvaraRadera
  3. Hejsanhejsan!

    Kimsan heter jag, vet inte riktigt kan ha följt en länk från loliforumet hit det låter väldigt troligt så jag kör på det. Om dagarna jobbar jag med att se till att de gammla får hjälp med att ta sina mediciner och lägga sig i tid. När jag var barn drömde jag om att bryta nyckelbenet för det hade merparten av barnen i min klass gjort. Jag försökte göra det genom att hoppa ner från lektorn men jag var feg så jag hoppade med fötterna först.

    SvaraRadera
  4. Aloha~

    Jag är Ylva, som du ju vet. Jag tror jag hamnade här slumpvis för länge sen och tyckte du verkade intressant, och ungefär där började stalkningen. (Fast, eh, bara måttligt.) Sen såg jag länken hit via Sälen och började fatta vem du var. Sedan träffades vi och resten vet du.
    När jag inte har sommarlov går jag i skolan, bild- och formlinjen. Sista året nu, kan inte vänta på studentennnnn och nästa års planer!! När jag inte går i skolan sitter jag antagligen vid datorn och bloggar.
    När jag var liten drömde jag om att bli konstnär, vilket man kan säga hänger kvar, fast illustratör istället. Jag och min syster brukade också gå ut i spöregn i bara nattlinnen.
    ndareba!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag heter Emma och känner dig från UppCon :)
    Eftersom min stalker ability är välutvecklad, och min bloggtörst stor, så hittade jag nog hit från din LJ. På dagarna så har jag pluggat engelska, men i sommar så har jag sommarjobbat som receptionist.
    När jag var liten drömde jag om att ha en egen ponny. Eller att vara Spidermans sidekick :)

    SvaraRadera
  6. Hey!
    Jag heter Joakim, och jag hoppar in från saras blogg och läser här då och då. På dagarna älskar jag att spela tv-spel och köpa saker... därför har jag aldrig pengar. Jag har en enorm förkärlek till mina barndomshjältar Megaman och Turtles. Det var jättetråkigt när jag var liten, för jag verkligen AVGUDADE Turtles, men vi hade bara dumma ettan tvåan och fyran, och Turtles gick ju på trean. Det gick bara tråkdåliga program på kanalerna vi hade, och när vi väl skaffade trean så hade både Turtles och Transformers slutat gå. snyft.

    SvaraRadera
  7. Hej jag heter Louise. Jag hittade genom din facebook, jag läser din blogg för du är så söt! När jag var liten drömde jag om att bli journalist, och tada!

    SvaraRadera
  8. God kväll!

    Jag heter Sara, även om Angelit kanska säger dig mer... Jag hittade hit via din bilddagbok, sedan så träffades vi på meeten också. ^^ På dagarna gör jag inte så farligt mycket, farligt lite kan tyckas ibland. Just nu jobbar jag en massa, tränar en del och snar börjar skolan igen. Jag ska läsa samhälle + kultur här i Luleå.

    När jag var liten ville jag bli same och ha en massa renar.

    SvaraRadera
  9. Jag heter Evelina, frytsa på lolitaforumet, och det var aldeles säkert därifrån jag kom hit.
    På dagarna städar jag, för det är mitt jobb. Men snart ska det bli ändring på det, snart kommer jag sitta och programmera hela dagarna!
    Som liten drömde jag om att kunna plocka ut leksakerna ur leksakskatalogen och leka med dem, det skulle vara mycket roligare än att bara sitta och titta på bilder av dem.

    SvaraRadera
  10. chrull: Varje gång jag får en kommentar från dig vet jag med säkerhet att jag skrivit ett bra inlägg. Och wee, lolkitties!

    Sofia: WoW har jag inte spelat på 1½ år men jag älskade det när jag var som mest insyltad. Vad är du för klass och ras?

    Kimsan: Jag önskade också att jag hade brutit något ben när jag var liten. Visst kändes det som att exakt ALLA hade brutit något? Utom vi då. Jag har fortfarande aldrig brutit något eller ens varit inlagd på sjukhus.

    Ylva: Studenten är nära, den kommer fortare än du tror. Jag ville bli konstnär från allra första början. Typ när jag var fem år gammal. Då sa min farmor att "det tjänar man inga pengar på!" så jag gav upp den drömmen.

    Emma: Vem ville inte ha en ponny? Jag ville ha en RIKTIG ponny och jag fick "bara" nya MLP's.

    Joakim: Å andra sidan kan du hitta billiga VHS:er (eller införskaffa på annat vis :P) med Turtles och Transformers idag och ha ett helgmaraton med bara Turtles!

    Louise: Tada, och nu har du hedersposten som telefonvakt på nyhetschefskontoret! ;D

    Angelit: Men same och renar, det är ju inte försent än. Men du kanske måste gifta in dig i en samesläkt? Det går att ordna, serrö.

    Frytsa: Programmering är nog mer intellektuellt utmanande än städning, ja. Vilken slags programmering, spel eller systemutveckling eller något annat?

    SvaraRadera
  11. Jag heter Carolina och jag vet inte riktigt hur jag hittade hit. Kan det vara så att du gav mig adressen eller...? Dunno, faktiskt.

    När jag inte läser bloggar och kollar på gametrailers, dricker jag mycket starbuckskaffe, spelar psp eller DS, pluggar och funderar på om jag ska förverkliga min barndomsdröm att bli astronaut eller superhjälte.

    men just nu undrar jag mest hur du kan se besöksstatistik på blogger... :)

    SvaraRadera
  12. Halloj.
    Jag heter Sanna. Hittade hit från att ha googlat efter svenska lolitaforum, bloggar och dyligt. Vi har träffats på en meet någong gång. Gör inte så mycket på dagarna just nu, men snart börjar jag på kth och då blir det ändring på den saken. Varesig jag vill det eller inte...

    SvaraRadera
  13. Hejsan, jag heter Maja och minns inte alls hur jag hittade hit. Det är ett mysterium. Kanske var jag inne på din bilddagbok och hittade en länk? Träffats har vi gjort, runt meetet i maj. Jag börjar mode&design i augusti, jag jobbar helger på en restaurang och ska snart börja min praktik på norrbottensteatern. Jag minns knappt vad jag drömde om som liten, sorgligt nog, men det var antagligen olika mer eller mindre storslagna saker varje dag.

    SvaraRadera
  14. dåren kallas jag för pga. mina galna upptåg. men nu på senare har jag nog lugnat ner mig en hel del ;)
    jag följer din blogg så jag kan dregla över dina utstyrslar cuz i totally love them!

    SvaraRadera
  15. Caro: Svaret är enkelt - jag har en räknare hos Statcounter! Det är bara att registrera ett konto (gratis) och generera en kod som du klistrar in på huvudsidan av bloggen. Min räknare ligger osynlig i högerkanten.

    Sanna: Åhå, vilket meet? KTH sägs ha grymma studentfester så jag är nästan lite avundsjuk fast jag inte alls längtar tillbaka till studentlivet för tillfället.

    Maja: Du måste visa bilder om du får göra episka teaterdräkter.

    Dorion: Kul att höra att du gillar mina outfits. Håll till godo!

    SvaraRadera
  16. Emma (aka. Isilya/Issy) är mitt fagra namn och jag hittade nog hit via en länk på din sida på bilddagboken, om jag inte är helt ute och cyklar. På dagarna agerar jag hemmafru eftersom jag förtillfället är arbetslös ;-) Förutom att städa/diska spenderar jag en hel del tid med att sitta vid datorn, drömma om Skottland, skapa (texter, designa, sy kläder) och läsa fantasy. Sen är det ju givetvis en hel vetenskap att försöka laga nya spännande middagar varje dag. När jag var liten drömde jag om vädigt många saker, även jag var ett hängivet turtles fan. Fast allra helst ville jag bli en sjöjungfru, precis som Ariel.

    SvaraRadera
  17. Skottland! Jag vill också till Skottland någon gång i mitt liv. Nya spännande middagar känns som ett livslångt mysterium.

    SvaraRadera
  18. Ah jag hoppas du vet vem jag är ;A; men here goes;
    Josephine, jag hittade nog hit mest när du avslutade din bilddagbok och mitt mären behov inte längre kunde tillfredställas på annat håll. Det jag gör mest om dagarna är att spendera pengar, något jag är väldigt bra på. När jag var liten ville jag bli arkiolog, som min hjälte indiana jones.

    SvaraRadera
  19. Jag är Catta och känner dig sedan ... några år tillbaka. Mitt första minne av dig är när du cosplayade som Skuld ("Aa! Megami sama") och behövde hjälp med att laga noll space-hammaren.
    När jag inte jobbar som värderingsman( /kvinna *host) spelar jag Guild Wars, klappar katter, pluggar gemmologi eller lagar god mat tillsammans med min man.
    Som liten drömde jag om att lyckas i karriären och att bli vuxen. Ja, jag är stenbock, så stäm mig. ;)

    SvaraRadera
  20. "Kom här till Farbror Joachim så skall ni få plastfigurer, hö-hö-hö" .. var de första ord jag skrämde digg och Amanda med när jag sålde anime/manga-merchendize på samma konvent som min fru hjälpte dig med hammaren på. (jag gillar långa meningar)
    Jag hittar dig vart du än gömmer dig... (Cattas fel som bookmarkade din blogg)
    Jag kränger brillor i en Synsam-butik om dagarna och påkvällarna/nätterna klär jag mig i mina trikåer och jagar ... efter plastbitarna i min låda; bygger modeller (typ som denna http://www.gkjapan.com/showthread.php?t=517 ). När jag inte lagar mat vill säga.
    När jag var liten byggde jag oxå modeller och drömde om att kunna göra det när jag blev "gammal".

    SvaraRadera
  21. Jag är IKI och bor i Sveriges allra sydligaste delar. Jag halkade in på din blogg när jag satt och slösurfade för ett antal månader sedan och tittar numera in regelbundet. Jag är datanörd som precis tagit min Master of Science, jag älskar dator- och videospel i mängder (är CEO över en corp i EVE, vilket tar upp en hel del fritid), filmer, katter och asien. När jag var lite drömde jag om att bli stridspilot eller tiger.

    SvaraRadera
  22. Hejsan!

    Mitt namn är Lisa, och jag har följt din blogg (för de snygga kläderna och välskrivna inläggen) sedan jag upptäckte den, har jag för mig, genom något slags Lolita-forum.

    Själv är jag svag för Lolita-mode, dramatiska kläder i allmänhet, böcker, Eurovision Song Contest och all form av musikteater. Jag har just gått ut gymnasiet och i höst ska jag gå en terminskurs i sömnad&mönsterkonstruktion.

    ...och vemn älskade inte Turtles? *drömmer sig tillbaka till barndomens dagar*

    SvaraRadera
  23. Josen: Klart jag vet vem du är. ;) Spendera pengar, you and me both, babe.

    Catta: "Några"! Jag vill också klappa katt. :(

    Joa: Jag tror de första orden från dig faktiskt var; "Fråga Simon, han vet allt." Varpå jag undrade: "Och vem är Simon?"

    iki: CEO i EVE! Mycket imponerad! Jag var med en stund som betatestare men jag tröttnade för det var inte tillräckligt mycket action för min del. EVE är dock fortfarande ett av de snyggaste spelen ever, imho.

    Lisa: Alla älskade Turtles! <3

    SvaraRadera
  24. Hej, jag heter Kristoffer och jag hittade inte dig, det var du som hittade mig och du skrev ett väldigt smickrande inlägg om min blogg vilket genererade många nya besökare hos mig.

    Just nu sommarjobbar jag på en gruppbostad för personer med utvecklingsstörning. Men om två veckor börjar mitt andra läsår på lärarhögskolan där jag pluggar till lärare för skolans tidiga år som det heter nu för tiden.

    När jag var liten ville jag bli arkeolog som Indiana Jones. Det ville jag bli när jag var vuxen också och jag har pluggat tre terminer arkeologi och två terminer marinarkeologi på högskolan. Så tillsammans med läarutbildningen skulle jag, om jag vill, kunna plocka ut en fil. kand i arkeologi, det känns tufft. Jag har dock aldrig jobbat inom gebitet.

    SvaraRadera
  25. Med arkeologi- och lärar-utbildning är du ju nästan som Indy redan där.

    SvaraRadera
  26. Jag är Thorn aka Malin 8D Jag pluggar media och har ett year kvar! Vad som händer sedan vet jag inte. Jag är just nu Belgien med ett tangentbord utan svenska bokstäver vilket gör det lite jobbigt ztt skriva; jaja! A med ringen över finns inte alls :(

    Jag hittade din blog genom att se ett av dina daily lolita inlägg making me go "oi its teh nefalia! O8" och sedan länken pa din LJ.

    N^r jag var liten sag jag ett barnprogram pa ettan om hur det var att vara formgivare; sa jag ville bli det. Veterinär ingick ocksa saklart! Jag ville även vara Esmeralda och gifta mig med Quasimodo, samma med Pocahontas och John Smith. Jag ville ha svart har enda sedan jag var liten, hoho! Vilket jag hade i ett par years. Vinden genom mitt langa har nar jag var liten var det bästa som fanns och jag lekte indian med min syster i en liten skog utanför varat hus. good times!

    SvaraRadera
  27. Och nu är du på god väg att bli formgivare, eller hur? Underbart att livet ordnar sig perfekt.

    SvaraRadera
  28. Jag är sen men av förståeliga anledningar. Bättre sent än aldrig.

    Jag heter Sara och hittade hit från länken på din LJ vill jag minnas. Jag smög mig in i ditt liv.
    Om dagarna gör jag inte så mycket just nu, men 25:e börjar jag plugga upp gamla ämnen och så ska jag plugga konst! jobbar extra på helgerna på en mack och det är det som hjälper mig med mitt lilla shoppingberoende.
    När jag var barn så drömde jag om att resa till andra världar, helst där det fanns alver eller talande djur. Jag och min vän becki brukade springa runt i lövskogarna i skåne och hoppas på att vi skulle råka stöta på en port mellan dimensionerna som magiskt skulle föra oss till något litet mer spännande ställe.
    Det hände inte och jag förändrades brutalt.
    Men innerst inne vill jag fortfarande.

    SvaraRadera
  29. Hej!

    Jag heter Dan. Kommer inte ihåg hur eller varför, men Google visade mig vägen hit. Hittade som vanligt inte det jag sökte efter, men kände igen dig som den mest iögonfallande grannen. Nyfiken som man är, så var jag bara tvungen att börja läsa/förstå.

    Om dagarna sitter jag på jobbet och programmerar eller så ser jag bara upptagen ut.

    Som liten drömde jag om att bli stor och stark, vilket jag för övrigt fortfarande gör ibland. Ack så fel det kan gå.

    Ja just det, tack för bloggen!

    SvaraRadera
  30. Hej Dan! Så du bor i mitt kvarter, menar du? Kul att du kände igen mig. Och välkommen till bloggen får jag väl säga då!

    SvaraRadera
  31. Hej! Sanna heter jag och är en gammal väldigt ytlig bekant till dig, har sett dig här och var ända sen basement-tiden och att jag stötte på dig just nu beror på en googling på lolita helt enkelt. Jag är 25 år, bor i Enköping, är långtidssjukskriven på bättringsvägen. Jag är nörd. Datorer och spel, sömnad och annat handarbete samt japan-nörderi finns gott om i mitt hjärta. Drömmen är att på något sätt försörja mig på sömnad men mer realistiskt sett är min plan att tjäna en extra slant då och då på det. Spenderar mina dagar vid datorn och spelar antingen the sims 2 eller slösufar efter inspiration för sömnaden. Jag är för slö på att komma ihåg att fota saker jag sytt och jag har fortfarande inte bestämt vad jag ska cosplaya på Uppcon ack ack. Jag tycker du verkar vara en väldigt sympatisk person och tycker väldigt mycket om din blogg, den är skönt avslappnad och riktig. Errhm det får räcka. Nu vet du vad jag är för en. Ha en super dag Maria!

    SvaraRadera
  32. Rebecca (Redribbons)6 september 2008 11:28

    Hej Maria!
    Du kanske haft en lite aning om att jag kollar din blogg lite då och då. Hittade din blogg genom bilddagboken.
    Eftersom att jag själv är jätteintresserad av japansk mode tycker jag din blogg är jätteintressant, dessutom är det roligt att se vad som händer i ditt liv! :)
    Försätt med din blogg, du är så duktig på att skriva!

    Oj, ska man skriva något om mig själv?
    Du kanske vet dessa saker, men jag rabblar upp lite.
    Är 21 år och bor i Örebro med pojkvännen. Går Lärarprogrammet här på Örebro Universitet. Det är tänkt att jag ska bli lågstadielärare.
    Tycker om kläder och det mesta som har med Japan att göra (som speciellt förstärkts efter jag varit där >_<).
    Jag älskar att lära mig språk och att resa.
    Jag är lite hälften allting, född i Sverige, mamma från Finland och pappa från Egypten.

    Synd är att du bor så långt borta, vill verkligen lära känna dig mer, du verkar vara en snäll person och någon man verkligen kan ha kul med!!! :D

    Ha det bra!^__^

    SvaraRadera
  33. Sanna: Basement, uhuh, det var LÄNGE sedan. Uppcon är väl inte förrns om typ fyra månader eller något. Cosplayproblemet hinner du lösa till dess.

    Rebecca: Jag ska försöka hänga så mycket jag kan i Stockholm i slutet av september. Dessvärre har jag tappat alla mobilnummer för att mobilen gick sönder så du kan ju messa mig om du vill träffas!

    SvaraRadera
  34. hej!

    jag heter Emma och jag bor i Smålands tråkiga och stela by Gnosjö... Jag är 11, och jag satt och läste "Fredag" när jag såg en länk till din blogg så jag tittade hit. Om dagarna så går jag i skolan och hemma så ängnar jag mig åt kläder, hår och sånt ( jag färgar snart sönder det )och ja, läxor. Jag gillar också att skriva, teckna och att designa andra saker. Vad? Det kan vara så sjuka saker att du inte ens vill veta. Din stil är jättefin vill jag avsluta med och hoppas att du fortsätter blogga, för det är väldigt intressant.

    SvaraRadera
  35. Du ligger precis ovanför mig på bloggtoppen:) Det var därför jag hittade dig..hehe
    När jag var barn drömde jag mardrömar. Nu är jag dock allas mardröm:)
    Välkommen in till mig:)
    http://lesbiskhankatt.blogg.se

    SvaraRadera
  36. 今日は 芝姫-さん? / Maria-さん !
    可愛いな! お元気ですか?
    宜しくお願いします!
    Jonniです. Linköpingで棲んでいます!
    日本語と日本の文化が大好きです!
    Miriの[Lost in Translation]のコメントが
    読みました! 大変ですね!

    Kul att flera gillar Asiatisk kultur. En bekannt var i japan för några veckor sen och han är fotofreak och gillar cosplay. Givetvis var han och fotade vid
    Harajuku (原宿 はらじゅく)!

    Hur går det med japanskan? Som japanfrälst så köpte en nya VAIO förra helgen på Sony Center i Stockholm. Är uppvuxen med Windows så det är svårt att välja MacOS.
    Som jag nämnde, jag hittade din hemsida pga av din kommentar på hennes sida. Har du lite ytterligare information?

    きっと連絡します!
    またね!
    /Jonni

    SvaraRadera
  37. Emma och lesbiskhankatt: Välkomna hit får jag väl säga, även om jag är lite sen.

    Jonni: Dessvärre kan jag bara tio hiragana så din introduktion är för mig helt oläsbar och ännu mer svårförståelig i Babelfish. Själv är jag ointresserad av cosplay nuförtiden och jag förstår inte riktigt, VAIO har väl aldrig levererats med annat än Windows? Eller har min värsta mardröm gått i uppfyllelse? Jag undrar dessutom vad det är för ytterligare information du vill ha? Välkommen till bloggen.

    SvaraRadera
  38. Hej hej!
    Heter Wilma och jag fick syn på din sida via poupe för några dagar sen ^^ Har ju träffat dig förut genom en lolita vän, så jag tyckte det var lite kul att stöta på dig igen! ^^
    Ville så mycket när jag var liten men jag älskade att leka i gobys kartonger när jag var bebis. Så hadde jag så gulligt hår också för jag såg ut som en maskros med det! XD

    SvaraRadera
  39. hittade hit via att kolla andras bloggrullar på bloglines och nu är den tillagd på min.
    lisa, halvgammal surmule som bloggar om att vara en sur mule i en fjortis-outfit.

    SvaraRadera
  40. Wilma: Jasså, har vi gemensamma bekanta? Vem är det isåfall? Kul att du hittade hit!

    schmut: Hey fett, kul att folk lägger på mig på sina bloglines. ^^ Välkommen!

    SvaraRadera
  41. Hej! Jag heter Emmelie och pluggar mitt fjärde år på gymnasiet, blev lite segt efter att tagit ett år av mitt upp i allt men det funkar!
    Jag hittade din blog genom Ylva's blog för att senare också hitta en länk hit genom Gothloli forumet :3 (där jag huserar smått under namnet: Léon)

    Som liten drömmde jag om att kunna få saker att försvinna, inte som en trollkarl mera att dom blev osynliga för andra.

    SvaraRadera
  42. Hej och välkommen Emmelie. Har inte vi träffats tidigare? Jag tyckte att jag kände igen din gamla ikon på loliforumet. ^^ Jag ville också göra saker osynliga när jag var mindre, speciellt mig själv. Tänk vad praktiskt det skulle kunna vara.

    SvaraRadera
  43. Jag var på lolit meetup i sthlmn förut. Skygg som jag är så hällsade jag knappt på någon .__. antar att jag kände mig rätt liten där inne. Kännslan man kan få när man är runt vackra människor?

    SvaraRadera
  44. Jag förstår vad du menar. Man blir lam och kall på samma gång inombords. Men det är oftast bara ens egna hjärnspöken.

    SvaraRadera
  45. mpnga gånger har jag inte tänkt att gp dit för att min EGA garderob är itne så stor och jag har bara självsydda kläder, som på meetupet, jag tror att mina skor var det som iten var självsytt på min kropp då, och hatten. Allt från kravattem , skjortam rocken, byxorna...ja allt. Men jag vet att vara vacker inom denna still har inte alls med brands att göra, det har men självinsyn, stolthet och männsklighet att göra ( låter som ett mindre presidents val tal det där ) men jag bestämmde ig att gå till sisst iaf. Jag ångrar att jag inte sa hej till flera men det får bli till nässta gång! Känner iaf några :3

    SvaraRadera
  46. Mycket floskler men det är sant allt det du säger. Som sagt - det är bara ens egna hjärnspöken som får en att tro att man är sämre än någon annan. Vem som helst kan köpa en garderob full med märkeskläder men man kan varken köpa stil, grace eller ödmjukhet. Fiket på det senaste stället var ju allt annat än mingelvänligt men det kommer definitivt ordnas fler träffar.

    SvaraRadera
  47. ödmjukhet är något man lär sig, grace är dock något som bara finns där, man måsste plocka fram det. Stil finns det om man håller huvudet högt. Som sagt, vissa saker finns bara där, andra inte.

    Jag ser så ofta folk som har underbara Moité garderober men har en attityd som här hämsk, andra som är helt underbara på sitt vis med, men i slitändand betyder det inget alls. Folk är så förunderliga ibland. Människor slutar aldrig att förundra mig - både till det bra och det dåliga.

    Måsste hålla med om det, Stensture är mysigt men det är inte stort nog. Det behövs lite större utrymme för flickor med kjolar stora som fluffiga berg eller hår stora som ett mindre land i asien.

    Jag kommer ihåg dig också just för att du verkar så himmla trevlig, har fina kläder och en bonnet jag skulle kunna döda för ( ta det lungt, jag håller mig på avstånd)

    btw, har du något tipps på var man kan köpa fina lockiga peruker?

    SvaraRadera
  48. Kom online på MSN så kan jag ge dig några tips. Min adress står på profilsidan.

    SvaraRadera
  49. min är: aoinobara@hotmail.com

    ^^

    SvaraRadera
  50. Jag försökte hitta tips på kul saker att göra i Köpenhamn Malmö. Hamnade via flashback och en tråd om att käka syra på amagerbio i Köpenhamn, som är ett ställe Realgroup spelar på..inget för mig i ren tristess och ilska skrev jag "varför är Sverige så jävla tråkigt" på google och hamnade här efter en länk via your other left blog. Såg gothic lolita konceptet och fortsatte titta. Blev påmind om japanska skräckisar,,de bästa.
    När jag var liten ville jag bli brandman, eller hubba i Dr who (en grön sak som åt upp alla), rockstjärna, som sjöng Skateboard uh ah ah, eller ja en massa. Jag är en personlig assist på rymmen mot bättre vetande. Mitt mål är ett nytt nytt jobb och en ny värld.
    Gillade dina Harajuku bilder och bilderna.

    SvaraRadera
  51. Så du menar att gothic lolita påminde dig om japansk skräckfilm? Det är humor! Välkommen iallafall, hoppas du hittar något kul att göra i Köpenhamn och Malmö trots allt.

    SvaraRadera
  52. Hejsan hej! Jag är Louise, även känd som insertevilname på LJ och Kurohai på gothloli-forumet. Jag är 17 år gammal och går andra året på gymnasiet här i Borås, European Language Studies närmare bestämt, går även en japanskakurs på min fritid. kan inte riktigt minnas hur jag hamnade här, men troligtvis var det genom någon länk på gothloli-forumet :3
    När jag var liten ville jag bli advokat, jag visste inte varför då, och jag har än idag ingen aning. Nu för tiden är jag mer inriktad på att en dag arbeta inom turism.
    Ha en bra dag! :)

    SvaraRadera
  53. Välkommen Louise! Jag tyckte advokater var coola men uppkäftiga (på ett bra sätt) när jag var liten så jag valde bort advokatyrket. Turism är inte helt fel det heller!

    SvaraRadera
  54. Hello!

    Heter Ellen

    Hittade hit vi lolli forumet. Är magister i arkeologi, men insåg at arbetmarkanden i sverige för arkeologer inte är så het samt att det inte är så kul att jobba utomhus året runt så jag läser nu till konservator i stället. Då får man pilla på alla kola museieföremål som andra knappt får titta på, träffade en tjej förra veckan som hållit i Damien Hirsts diamantdöskalle.

    När jag va liten va mina favoritprogram vetenskapens värld och ett med naturen, jag ville bli nån sorts vetenskapsman och göra upptäcktsresor. Nu är jag i Holland och restaurerar saker på ett museum inte så mycket action kasnke men liiite Indiana Jones iaf.

    SvaraRadera
  55. Välkommen Ellen! Konservator i Holland känns mycket mer romantiskt och spännande än webbredaktör i Kalmar. Ascoolt yrke tycker jag!

    SvaraRadera
  56. Hej Maria!

    Jag heter Camilla och letar runt på nätet efter olika lolita stilar. Väldigt intresserad av lolita och andra japanska subkultur stilar. Jag jobbar som stylist och planerar att göra ett modejobb med olika Harajukustilar och då främst lolitor.
    Du verkar vara duktig på det. Skulle vilja ställa en massa frågor till dig! Om det skulle vara ok att ringa eller maila mig kan du kanske höra av dig till min mailadress camillabarzen@yahoo.com
    MVH
    Camilla

    SvaraRadera
  57. hej, jag är hille och jag hittade hit när jag sökte på "fågelbur". tyckte din blogg var söt :)

    SvaraRadera
  58. Hej Hille! Tack för komplimangen, hoppas du hittade din fågelbur i slutändan. :)

    SvaraRadera
  59. Hej Maria! Jag heter Natali, är snart 20 och från Dalarna men är nu strandsatt i Västmanland. Jag hittade Dig på gothloli-forumet där jag heter Natei. På dagarna spelar jag gitarr o sjunger o skriver o läser o skapar o lär mig o upplever o känner o tänker (de två sistnämnda brukar komma i lite för stor dos än önskat :)). När jag var liten ville jag vara en prinsessa men jag fick aldrig någon prinsessklänning fast det hindrade inte mig från att älska den lilla sjöjungfrun Ariel och att helhjärtat tro på att coca cola var för killar och fanta var för tjejer. Jag finner Din blogg inspirerande, Du är inspirerande o jag är jätteglad att jag hittade Din blogg. Du verkar vara just en sådan likasinnad människa som jag skulle ha lätt för att umgås med, det gör mig glad när jag läser det Du skriver :) Gonatt!

    SvaraRadera
  60. Hej och välkommen Natali! Coca Cola för killar och Fanta för tjejer? Hur kommer det sig att du fick för dig det? :D

    SvaraRadera
  61. Hej!

    Jag heter Ulrika och jag vet inte riktigt hur jag hittade hit. Jag målar tavlor om dagarna, just nu mycket med gothic lolita stil. När jag var liten ville jag bli konstnär eller astronom. Det ena gick ju bra iaf. Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig pga mitt konstprojekt. För att du har så fin stil. Jag kanske hittar dig på LJ.

    SvaraRadera
  62. Hej Ulrika! Gud vad kul att du hittat hit, jag gillar verkligen det du har målat. :)

    SvaraRadera
  63. Hej! Jag sökte efter din blogg eftersom jag lyssnade på STIL idag. Jag heter Ewa och äger kafferepet.nu som handlar om tantsaker! Precis som ett riktigt kafferep fast det här är på nätet. Jag blev så himla glad när du sa det där på radion att du har de här kläderna till vardags som du hade när SR kom till dig. Det var så fint.
    När jag var liten så drömde jag om att få vara precis som jag ville, klä mig hur jag ville och ha det som jag ville själv hemma. Och nu är det så! Det är jag så himla glad för.
    Ha en superfin helg. Du är varmt välkommen till mitt kafferep. ♥

    SvaraRadera
  64. Visst är livet underbart när det blir som man vill? Välkommen Ewa!

    SvaraRadera
  65. Jag är....Sofi. Jag träffade Maria på en japanskalektion där hon sa: "Jag har inga vänner." och vi fann varandra snabbt i bådas vår fruktansvärda misär av ensamhet och utanförskap i den stora världsmetropolen Kalmar, då inte jag heller tillhörde den gedigna Kalmaritkretsen.

    Jag ser över att katterna tar hand om Maria och jamar gärna lite med Bison över en kopp chai, medans Maria WoW:ar och Sagat river ur modemet till internet då och då. Själv är jag ju befriad ifrån WoW-synder och datorspelssyndande på det hela taget, så jag våldgästar mest Maria för att slippa korridorslivet, få vettigt sällskap när Maria klarar av att slita sig från WoW, prata med katterna, skrämma katterna ut på kattvinden, tvingas titta på Linda Rosing och Melodifestivalen m.m.

    <3

    SvaraRadera
  66. Tack Sofi, vilken fin presentation. ^^ はじめまして! (hoppas att jag stavade rätt nu)

    SvaraRadera
  67. Hiya. I'm a girl from Norway and I found your blog through Kaninmelodis blog (Vendredi). I just love your style and after lurking for some while I decided to follow your blog.

    So..hi :D

    SvaraRadera
  68. Hej Maria,
    Jag heter Ammelie och jag har kikat förbi din blogg några gånger då jag har googlat efter circle lenses. Dock har jag inte bruna ögon själv, och det är sjukt svårt att hitta bilder på människor med ljusa ögon som bär circle lenses - faktum är att jag inte har hittat en enda. =<
    Nåja. Om dagarna spelar jag mest datorspel (just nu Anno 1404 och Hello Kitty Online, som för övrigt behöver fler spelare som är över 12 år gamla; bara ett tips), fixar mina naglar och läser bloggar om naglar, smink etc. Jag kollar även på Naruto, ett avsnitt i veckan..
    Skolan börjar på måndag. Då blir det mindre googlande och desto mer matte och fysik. Jag läser el med inrikting datorteknik. Har två år kvar.
    När jag var liten så ville jag bli en prinsessa. Snodde alla mammas fina silkesnattlinnen och sprang runt. Visade upp mig för grannarna flera gånger om dagen (eftersom jag bytte kläder minst 3 ggr per dag). Nu vill jag inte bli prinsessa längre, men rik hade ju inte varit helt fel.. ;D
    Tack för en fin blogg!

    SvaraRadera
  69. Hej Ammelie! Circle lenses kommer från Asien och är skapade för asiatiska tjejer så det är nog därför du har haft svårt att hitta bilder på tjejer med ljusa ögon och circle lenses. Du kan alltid fråga efter bilder på Svenska gyaruforumet, de kan säkert hjälpa dig. Tack för att du läser!

    SvaraRadera
  70. Tack för svaret! Har kollat upp en del bakgrundsfakta om circle lenses innan, och har hört att de på europeiska tjejer inte ger en särskilt förstorande effekt utan snarare lite extra glans och färg. Kanske är det så att vi har ganska stor iris redan? Men svenska gyaruforumet, det har jag inte kollat förut. Ty =]

    SvaraRadera
  71. Hej! Emelie är mitt namn, jag är 17 år.
    Jag hittade till din blogg via lolita forumet.
    Om dagarna pluggar jag Samhälle-Media-Design.
    Jag älskar att fota, umgås med mina vänner och vara i stallet. Rita är också trevligt : >
    Jag misstänker att jag är seriöst shopping-beroende ;S
    När jag var barn drömde jag om att bli frisör eller delfinskötare, nu vill jag bli fotograf eller stylist.
    Jag har varit ganska mycket av en pojkflicka som barn men sen jag började med lolita känner jag mig mycket femininare - och det är ju trevligt.

    Jag läser din blog för att... Umm... Varför inte? Alltså det finns nog ingen riktigt 100% anledning till varför jag läser bloggen, men det finns absolut ingen anledning till varför jag inte skulle läsa?
    Jag gillar sättet du skriver och det du skriver om, samt att det är roligt när du lägger upp bilder på dina outfits, inspiration fer sher : D
    ~ Tack

    SvaraRadera
  72. Hej och välkommen Emelie! Tack för komplimangerna, jag ser att du har startat din egen blogg också. Det ska bli kul att se vad du skriver.

    SvaraRadera
  73. Hej, jag heter Celia och har följt din blogg i över ett år nu, du är en sånn otrolig insperationskälla för mig. Ingen kan bära upp sånna lolita outfits som du skapar så bra, sluta aldrig med det!

    MVH // C

    SvaraRadera
  74. Hej Celia, tack för den fina komplimangen, vad glad jag blir. :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin