15 juli 2008

Vista - som kommet ur djävulens arsle.

Mellan de nygifta och nybegravda har jag tagit mig researchtid när det gäller min urkajkade internetuppkoppling hemma. Det visar sig förstås att Vista är boven i dramat, åtminstone om man ska tro flertalet forumtrådar på nätet. Rykten säger att internetleverantörer tillochmed bygger upp speciella helpdesks dedikerade till Vista-problem.

Varför släpper man ett operativsystem som sätter käppar i hjulet för folks datoranvändande? Och språket i den svenska versionen av Vista ska vi inte ens börja prata om. De hade råd att släppa ett nytt operativsystem men de hade definitivt inte råd med att hyra in en korrekturläsare.

Fortsätter det i den här takten piratar jag till mig XP igen. Jag har definitivt ingen lust att skaffa trådlöst mindre än två månader innan flytt.

1 kommentar:

  1. Tyvärr är det väl ett av Microsofts kännetecken... att släppa operativsystem (och annat) som aldrig fungerar som det ska från första början utan behöver fem miljarder fixar av buggar och säkerhetshål i storleksordningen Autobahn. Det har väl varit samma sak varje gång de har släppt ett nytt OS... :-(

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin