16 juli 2008

Mmm... mat.

Jag älskar mat så jag äter i stort sett allt. Mamma lärde mig två saker när det gäller mat;
1) Soppa är ingen mat för det blir man inte mätt på.
2) Om du är mätt, ät upp allt kött.

Jag äter helst stora feta köttbitar (men älskar Hermans över allt annat), helst inte soppa (förutom tom yum) och inte heller inälvsmat (förutom blodpudding, men jag vill inte veta några detaljer).

När Frida och jag planerar Stockholmsresan bestämmer vi först var vi ska äta. Vi ska äta afrikanskt eftersom vi missade det sist. Jag hoppas på att äta libanesiskt, japanskt och... ja, vad mer? Har du något tips?

6 kommentarer:

  1. Jag lever efter exakt samma principer när det kommer till mat! :D

    Libanesiskt for the win! yumyum!

    SvaraRadera
  2. Jag blir mätt på soppa och jag förstår inte folk som inte blir det. Dock vill jag ha mackor till min soppa, helst.
    Mmmmsoppa.

    SvaraRadera
  3. Kinesiskt faktiskt! Ho's vid Hornstull skall man inte missa. Stört trevlig personal, stört god mat och billigt med tanke på vad man får. De har sjukt mycket på menyn och det är bara blunda och peka - vad man än får, är det gott! Stället är populärt, så man kanske behöver vänta för att få ett bord om man inte bokar i förväg. Men seriöst - ni får inte missa det!

    SvaraRadera
  4. jag har ett tips till oss; ät så mycket av allt ni bara bara kan! XD

    SvaraRadera
  5. ååh, när ska ni till stockholm, vad roligt ^^

    *avis*

    SvaraRadera
  6. Hehe Frida och jag är likadana när vi planerar resor känns det som...."åh kan vi inte åka till malmö så vi kan äta på Sapla!" XD Men vår släkt är ganska mycket för mat i allmänhet, ingen släktträff utan massa mat XD

    Och riktigt gjord gulasch soppa is teh shit och man blir visst mätt :P. Potatis, kött, paprika o lök liksom...kan inte gå fel.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin