24 juni 2008

Första.

Medan du sov - det var första gången jag hade vågat ringa och säga "hej". Första gången jag ljög för päronen och sa att jag skulle gå på bio med polarna. Första gången jag gick på dejt.

Jag saknar det där pirriga, stora frågetecknet över vad som skulle hända, vad som kanske skulle kunna hända, vad som kanske händer nästa gång. Allting var en stor fet överraskning. Med lika feta floder av tårar till avslut.

Nu känns det som att tugga och kasta fruktskrutt. Det mesta är okej men den riktiga utmaningen ligger i att hitta den perfekta frukten med perfekt konsistens och smak. Jag testar skivade, hela, pajform, syltform. Var det inte perfekt? Jag går någon annanstans nästa gång.

Medan du sov är en skitfilm förresten. Jag ska titta på Gossip Girl och käka oliver direkt ur burken. För att jag kan.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin