23 maj 2008

Random wilfing.

Första kvällen som kvällsreporter. Akademisk högtidsceremoni där rektorn jamsar om nya universitetssammanslagningen, familjedag på travet med korv och läsk för 44 kronor (och kokostoppar för 30 kronor), notis om två bilolyckor på E22 vid lunchtid och så en olycka vid rälsen på kvällen.

Kokostopp, check. Te, check. Justice på P3 Live medan jag skriver om familjedagen på travet, check. Det kan verkligen inte bli bättre.

Plus: nya miljöer, nya lärdomar om hur man beter sig på en olycksplats live in action.
Minus: dåliga kläder, blåsigt väder, totalt oinspirerande att skriva femtioelva bildtexter till femtioelva bilder som handlar om precis samma saker.

3 kommentarer:

  1. Tadaaa kära kollega! Du ska bara vara glad över de många bilderna - annars hade du ju behövt skriva m i n s t dubbelt så långt om the family happening på the trotting bana.
    Nästa gång tar vi den vindtäta jackan när vi ska på the trotting bana - OK?
    Tjillevippen på dig

    SvaraRadera
  2. Jag är glad över bilderna men min kreativitet tar slut efter typ två bildtexter. Hur många varianter av promovering och akademisk högtid kan man spexa fram? Kanske blir det nästa veckas tittarfråga? Vindtät jacka däremot, helt klart en vinnare.

    SvaraRadera
  3. Var det inte det där med att hitta varianter som jag lärde er på skolan;o)
    Färväl högt ärade kvällsreporter - från och med nu handlar allt enbart om ESC-PEPP!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin