12 april 2008

A SHIT at love.


En bisexuell tjej söker partner bland 16 brudar och 16 snubbar.
Slutsats? DET SUGER.

Jag har sett hela serien idag. Den är stöpt enligt typisk amerikansk kabel-tv, fylld med castade deltagare, medvetna dramatiska klippningar och blippljud.
Trångsynta åsikter ("Så... är ni lesbiska på riktigt?"), konfliktbyggande tävlingar ("Den ultimata könskampen har börjat!") men mest av allt stör jag mig på synen på bisexuella. Är man bi vill man ha BÅDA könen, man är intresserad av BÅDE kvinnor och män men huvudpersonen envisas med att den här showen är till för att hon ska ta reda på om hon gillar killar eller tjejer bäst. Någonstans i slutet ändrar hon sig och säger att hon vill hitta någon att bygga en framtid med.

Den som ger sig in i leken får leken tåla, säger du? Ja, det får man faktiskt. Jag gillar ändå inte hur varken männen eller kvinnorna porträtteras. Dumkorkade testosteronstinna djur mot SNYGGA lesbiska tjejer. För om det är något den här såpan understryker så är det skillnaden mellan lesbiska tjejer och SNYGGA lesbiska tjejer. Och ja, vad ska jag säga? Tjejerna är helt klart snyggare och intressantare än killarna.

Slutet är förutsägbart. Jag blev besviken. Och hör och häpna; det kommer en uppföljare.

2 kommentarer:

  1. Hur kan du förvänta dig något av Tila Tequila? Det är lite som att förvänta sig intressanta politiska kommentarer på ett britney album :P

    SvaraRadera
  2. Men jag tror alltid att det finns något gott i alla människor. Jag blir alltid lika besviken.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin