2008-04-02

Grattis!


Pressprojektet har börjat och idag hade vi vår första fotolektion med Ullis. Väldigt inspirerande! Jag vill bara ut och fota. Imorgon får vi fotouppgifter och i helgen blir det fotoexpedition ute på Stensö med Lina.

Jag och Lina började brottas med cykelsadeln i ett försök att sänka den. Jag har mycket kortare ben än Ingrid (det är hennes cykel) och jag har fått skavsår på rumpan av att trampa ojämnt. Vi måste ha brottats länge för en av grannarna kom ut och hjälpte oss, trevlige Karlsson på första våningen. Tack Karlsson!

Jag skulle skicka iväg mitt första frilanskontrakt. Första kontraktet som ger kontant betalning. Stoppa ner papper, klistra igen kuvert, sätta på frimärke, lägga på lådan - och kom på när jag väl var hemma att jag hade glömt att skriva adressen! Hur kunde jag göra det? Jag känner mig korkad. Tur att jag skrev min avsändaradress. Brevet lär väl dyka upp innan helgen.

På tal om korkad - enligt tidningen Studentliv söker 12% av tillfrågade arbetsgivare upp folk på communities. Folk som ansökt om jobb, alltså. Folk som i sin tur ger ett dåligt intryck ratas av arbetsgivarna. Undrar vad framtida arbetsgivare drar för slutsatser om mig? Gillar att göra sushi, klä sig i stora kjolar och tar massa självporträtt. Och när jag nu inte ens kan skicka ett vanligt brev - går det hem hos arbetsgivarna?

Blus, ring: Innocent World
Kjol: sydd av Sara
Strumpbyxor: H&M
Armbandsur: DessertRose

2 comments:

  1. Näää?! Vad gör ni med min cykel? Hallå... den är gammal. show some respect!! ;)

    ReplyDelete
  2. Att inte vilja lämna tillbaka någon annans cykel med rumpskavsmärken på sadeln är väl omtänksamt och respektfullt?

    ReplyDelete