06 mars 2008

Plz gief jobb.


Jag hatar att skriva jobbansökningar. Jag flummade ihop det mest udda ansökningsmailet jag någonsin skrivit till Viktig Person på Aftonbladet. "Tja, vi har X och X gemensamt och jag vill ha jobb!" Antagligen får jag en fet jävla töntstämpel men jag hoppas att han har humor och tycker att jag är charmig. Öh.

Jag snodde ihop ett kort mail till Viktig Person på Barometern också. "Det jag inte redan kan lär jag mig snabbt!" skrev jag. Jag fick svar inom tio minuter men blev vidarebefordrad med försäkran att "någon hör av sig". Hoppet går som en berg-och-dalbana, eller vad var det vi sa?

Tröja: Cyberdog
Lång tischa: H&M
Jeans: Pepe Jeans

2 kommentarer:

  1. Oh, det där känner man ju igen. Jag vet inte hur många gånger jag försökt göra innovativa CV :P
    Hoppet är det sista som överger människan...eller hur var det nu...

    SvaraRadera
  2. Jag hatar också att skriva jobbansökningar. Till en början tänker man alltid att man skall vara originell och intressant, men det slutar med samma visa; "jag är bra på...." "jag tror att den här tjänsten skulle passa mig för att..." osv. Ibland blir jag så led att jag skickar iväg samma brev till flera olika tjänster, fast självfallet med en liten ändring.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin