2008-02-22

Tidig vår hos IW och Meta.

Innocent World har varit ute efter en ny designer under hösten. Nu börjar vårkollektionen dyka upp och vad i helvete har hänt? Broderade hypnokatter och potatistrycksliknande mönster??! För att inte tala om den fruktansvärda headdressen.



Ok, visst, någon måste ju gilla det eftersom det har gått i produktion. Men jag blir så besviken på IW. Våren är visserligen inte slut än men jag vill se mer saker i stil med den långa klänningen med bokmärkesliknande bård och den underbara stråhatten med dubbla rosetter.


Kanske har IW och Metamorphose bytt designers med varandra? Metas kommande blommiga kollektion Bouquet Print är klockren. Helt klart min kopp te. Jag gillar till och med den gula varianten - på modellen, men inte på mig själv. Jag som brukar hata allt som är gult. Förutom mjuka, pipiga kycklingungar.



Metas nysläppta Girly Note-serie är riktigt lyckad den med. Trycket är lite för plottrigt för att jag ska kunna bära det men jag gillar verkligen formen på klänningen med kragen och den helgalna kombinationen av rött och rosa.




Bilder © Innocent World, Metamorphose

No comments:

Post a Comment