03 februari 2008

Återvinningsrum, inte grovsoprum.


I återvinningsrum måste allting källsorteras, ingenting får stå osorterat. I grovsoprum får, nej, SKA allting ligga osorterat, huller om buller och vara lite halvtrasigt. Återvinningsrum är trendigt, det är det nya klimatsmarta steget in i framtiden. Det finns ingen bostadsrättsförening kvar som erkänner att de har ett grovsoprum utan att backa upp det med ett återvinningsrum.

Det betyder också att spänningen i att gå ner och kasta sopor har försvunnit. Jag menar den här spänningen som när jag gått ner, öppnat dörren, hoppats på att det finns något tokroligt som jag kan pilla på och fnissa åt. Det som jag egentligen såg fram emot när jag kastade sopor alltså. Eller som när jag hittat guldkorn bland grannarnas skräp. Till exempel mitt 8-bitars NES, min gråröda blommiga matta och min nya datorskärm. Det är vad ett grovsoprum kan erbjuda, det är riktig återvinning.

Återvinningsrummet i det här bostadsområdet är ett typiskt odramatiskt, politiskt korrekt återvinningsrum. Det är så politiskt korrekt att det tillochmed har en kompostmaskin. Men ovanpå glödlampslådan låg ett fynd. Som en ljuv, lysande graal full av hoppingivande löften om återvinningsrummens möjlighet till prylglädje. Och det bästa av allt? Den fungerar alldeles utmärkt.


Dagens outfit
Grön ärmlös kofta: atmosphere
Röd kofta: ICHI
Shorts, strumpbyxor: H&M
Benvärmare: pieces

3 kommentarer:

  1. Omgd I haz the same one XD fast den är nog min mors gamla lr nått ^^,

    SvaraRadera
  2. den är ju så fiin

    SvaraRadera
  3. Okage: Haha, funkar er fortfarande? Jag vågar inte använda min men den är fin som dekoration.

    Liza: Visst är den tjusig!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin