09 februari 2008

Gårdagens djävul tillåts gråta.


Mensvärken slog till hårt med kallsvettningar, spykänslor och till och med lite yrsel. Skitjobbigt att hålla koncentrationen och motiveringen uppe för att göra om en produktkravspecifikation till vår fjantkurs just nu.

Ett par minuter funderade jag på att ge upp men jag ville verkligen spela Devil May Cry 4 med Oskar som jag lovat. Jag kan inte säga nej till vithåriga karaktärer i läderkläder med stora vapen.
Jag spelade ettan när den kom ut men ingen uppföljare. Som tur är kräver inte DMC-serien någon vidare förförståelse. De flesta ljuden är återanvända (plingpling, schwoom), stridssystemet är detsamma (random buttonmash), vapenutbudet är detsamma (stor pistol, större svärd). Ja, alla cheesy oneliners finns kvar också. Som att spela ettan aningens uppgraderat. Den irriterande autovinklande kameran, den är däremot inte uppgraderad.

Men herregud, Capcom envisas verkligen med att väga upp sina muskliga män med tuttiga kvinnor. Jag lyssnade inte ens på mellansekvenserna, jag undrade hur tuttarna kunde sitta kvar i klänningen. Oskar skrattade åt mig.

Gårdagens outfit
Blus: Innocent World
Bustier: Emily Temple Cute
Kjol: handsydd av Sara
Strumpbyxor: H&M
Strumpor: Moi Meme Moitie

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin