13 januari 2008

Vad snackar du om?

Jag pratar om mina vänner, folk jag träffat på fest, människor jag träffat på måfå som sagt något knasigt, kul eller korkat. Jag pratar om saker jag gjort tillsammans med och minns av andra människor. Jag pratar om mina åsikter, känslor och intryck av andra, om andra människor. Jag pratar om människor som har varit och människor som komma skall.

"90% av tiden snackar man om andra människor", hörde jag någon som sa i helgen. Mina dagar går ut på att interagera med andra människor - jobbet, skolan, fritiden. Till och med när jag sitter själv hemma framför datorn är jag tillgänglig över MSN. Hur skulle jag inte kunna prata om andra människor?

Mat är jag visserligen ganska duktig på att prata om också.

3 kommentarer:

  1. Jag känner mig alltid fånig när jag pratar med människor om andra människor. Senaste halvåret har det bara blivit "Josephine sa..", "Mary gjorde...". Det är nästan pinsamt. Jag pratar bara om er!! iofs pratar jag om massa andra människor också, men mest ni.

    SvaraRadera
  2. 60% om andra, 20% om mig själv och vad jag gjort, 10% djupa saker (framtid, osv), 10% saker man köpt eller läst.

    hehe, fan vad tråkigt det låter. XD

    SvaraRadera
  3. 60% om andra, 20% om mig själv och vad jag gjort, 10% djupa saker (framtid, osv), 10% saker man köpt eller läst.

    hehe, fan vad tråkigt det låter. XD

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin