04 januari 2008

Tillbaka till framtiden.

Min fasters sista ord innan jag packade in mig i bilen till Kalmar gnagde i mig under hela resan ner. Ispikar till kommentarer påminner mig om varför jag älskar att bo själv. Jag kommer aldrig klara av något slags samboskap, ge mig en katt så är jag nöjd.

En katt kan däremot inte hjälpa mig leta efter saker jag tappat bort. När jag gjorde mig i ordning för att hämta paket hittade jag inte plånboken. Min nya, snygga, röda läderplånbok? Spårlöst försvunnen. Anton såg den inte i bilen, inte i någon av påsarna och inte heller ligger den i något av mitt bagage. Kanske ligger den i Stockholm. Kanske ligger den i någon annans ficka. I bakhuvudet hör jag hur morsan skäller och skriker på mig, hur värdelös och dum i huvudet jag är som slarvar bort saker. Jag verkligen hatar, hatar, hatar att slarva bort saker.

Positiva saker att minnas från Stockholm: nyår var fucking fabulous, Tiki Room var fabulous, träffa nya människor var fabulous och Wii med småkusinerna var fabulous.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin