18 januari 2008

Relativitet.


Hur jobbigt kan det vara att packa ihop saker på 18 kvadratmeter? Det ska jag säga dig. Det är skitjobbigt. Vart jag än ställer kartongerna står de i vägen. När jag tar upp en sak trillar det fram femtioelva andra saker. Jag slängde två papperskassar med papper som jag lagt på hög. Kläder som jag inte längre använder står på vinden i fem plastkassar. Jag har ju bara bott i Kalmar i tre år, hur har jag kunnat samla på mig så mycket SKIT? Varför drog jag ner så mycket skit från Stockholm till Kalmar som jag trodde att jag behövde?

På tal om förnyelse; jag anmälde mig som hårmodell på frisörsalongen runt hörnet. De ska ha internutbildning om vårens frisyrtrender. Medan den ena frisören tog mitt nummer råkade jag höra vad en annan frisör sa till sin kund, någonting om hur "svårt det är att få tag i asiatiskt hår". Eh... va?!
Det kan antingen bli katastrof eller alldeles underbart. Borde jag kolla efter nödperuk på Ebay?

Luvtröja: BikBok
Pyjamasbrallor: H&M

2 kommentarer:

  1. Haha, det låter som att asiatiskt hår är THE HOLY GRAIL!!!!!!

    SvaraRadera
  2. jag har sagt till dig att du har alledes för mycke saker i din lägenhet:)
    lycka till med packningen;P

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin