27 januari 2008

Inflyttad. Infestad. Nästa steg: invänjning.


Nördtemat på gårkvällens inflyttningsfest slog igenom alldeles perfekt. Gästerna kom i stora glasögon, hängslen, termosar och pennfodral i bröstfickan. Folk pratade helt ohämmat om Commodore 64, My Little Pony-samlande och för- och nackdelar med diverse operativsystem. Precis som det ska vara. Jag längtar redan till nästa fest. Vad ska vi ha, cocktailparty eller sushikväll? Tikifest?

Jag tog inte så många bilder. Jag var för upptagen med att vara värdinna. Tur att jag har vänner som kan mingla och till mesta delen roa sig själva. De få bilder jag tog lägger jag inte upp. Jag vet att vissa är känsliga vad gäller bilder på bloggen. Bättre att inte publicera något så blir det garanterat gnällfritt. Den som vill ha bilder (som dessutom var med på festen) kan pipa till på MSN.

Jag är själv i lägenheten nu. 40 kvadratmeter, en dubbelsäng och 16 tv-kanaler alldeles för mig själv. Det känns värre än när jag var själv i gamla skokartongen till studentlägenhet. Kanske blir ensamheten mer påtaglig när ytan att vara ensam på blir större.

2 kommentarer:

  1. Man vänjer sig. Trust me. Och då blir det skööönt! ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag får väl ha tålamod.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin