17 januari 2008

Hetsjakten är igång.

Fyra månader kvar till examinering. Då står jag där med en fil kand i journalistik, redo att gå ner på mina bara knän för att få ett jobb som motsvarar min utbildning.

Först nu har en genomsökning av Arbetsförmedlingens lediga jobb gett mig en gnutta hopp och framtidstro. Det finns en handfull arbeten att söka. Kanske för att jag inte är så kinkig med var någonstans i Sverige jobbet finns. Jag har fortfarande inget körkort så urvalet krymper en aning men tidningsredigering kräver inget körkort så vitt jag vet.

Jag har sökt till Luleå, Göteborg och Stockholm. Det var dagens urval, visserligen bara sommarvikariat men ändå. Östran var intresserade av mig i sommar igen men jag vågar inte slappna av. Efter sommarvikariatet kommer ju hösten. Och resten av mitt liv.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin