20 januari 2008

Det viktigaste är åtminstone på plats.

Tillochmed personalen på macken var förvånade över snabbt det gick att flytta. Jag bjöd flyttvolontärerna på lunch på Burger King. Stackars Lina fick sitta mellan Humle och Dumle medan jag och Liza sjöng på "Gonads and Strife".

Det enda jag inte är stolt över är den otroliga högen med kläder, skor och accessoarer. Varför har jag sex halsdukar med matchande vantar? Varför har jag tre pappkassar med kläder som jag inte kan skiljas från av nostalgiska skäl? Hur kan jag ha samlat på mig två megamonsterresväskor med kläder, en stor sopkasse med väskor och två IKEA-kassar med skor?!
Och det värsta? Det finns minst lika mycket till i källaren i Stockholm. Usch, jag får äckelkänslor. Kläderna som är på ingång sedan i slutet av november får bli det sista på ett bra tag. Det räcker nu.

Allting är uppackat, det är bara badrumsgrejerna kvar. Flyttstädningen får bli morgondagens problem. Nu blir det honungsmelon.








1 kommentar:

  1. Jag vet PRECIS hur de där äckelkänslorna tar sig i uttryck.
    Usch fem ggr har jag flyttat inom Kalmar, det tar ALDRIG slut på grejer!
    Och angående vår sångstund Maria, så tycker iaf jag att vi är coola.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin